آفتاب

برداشت 120 هزار تن پسته در کرمان

برداشت 120 هزار تن پسته در کرمان

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان کرمان گفت: استان کرمان با دارا بودن 260 هزار هکتار باغات پسته از نظر سطح زیر کشت و از لحاظ رتبه تولید، مقام اول کشوری را دارد.

"مهدی لطفعلی‌زاده" در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، با اعلام این خبر اظهار کرد: برداشت پسته در استان با توجه به نوع رقم از اواخر مردادماه شروع و تا اواخر مهرماه ادامه داشته و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری بالغ بر 120 هزار تن پسته برداشت شود.

وی افزود: پسته یکی از مهم‌ترین محصولات باغی کشور بوده و از نظر میزان سطح زیر کشت، تولید و صادرات مقام اول را در جهان دارا بوده و به عنوان اولین محصول صادرات غیرنفتی کشور است، درحال حاضر استان کرمان با سطح زیر کشت 260 هزار هکتار به عنوان مهم‌ترین منطقه پسته کاری ایران و جهان محسوب می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان کرمان با اشاره به این موضوع که تعداد بهره‌برداران پسته استان بالغ بر 150 هزارنفر و اشتغالزایی غیرمستقیم این محصول بیش از یک میلیون نفر است، افزود: از نظر ارزش اقتصادی پسته، به عنوان یک محصول استراتژیک جایگاه خاصی را در بین تولیدات باغی و سایر محصولات کشاورزی داراست و درآمد ارزی حاصل از صادرات پسته حدود 1.6میلیارد دلار است.

انتهای پیام

کد N980660

وبگردی