آفتاب

بغداد: ائتلاف چهارگانه بر روابط عراق-آمریکا تاثیری نگذاشته است

بغداد: ائتلاف چهارگانه بر روابط عراق-آمریکا تاثیری نگذاشته است

سخنگوی دفتر نخست‌وزیر عراق با رد تاثیر پذیری روابط بغداد- واشنگتن از ائتلاف "روسیه، ایران، سوریه و عراق" تاکید کرد: عراق نمی‌خواهد اختلافات بین‌المللی بر منافع کشور تاثیر بگذارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری المسله عراق، سعد الحدیثی، سخنگوی دفتر نخست‌وزیر عراق اعلام کرد: عراق تلاش می‌کند با بیشتر کشورهای جهان که آمادگی حمایت نظامی از عراق را دارند، هماهنگ شده و البته از حمایت آمریکا نیز استقبال می‌کند. امروز کشورهای دیگری نیز هستند که آمادگی حمایت از ما را دارند و عراق نیز تلاش می‌کند که تعادل را در این زمینه برقرار سازد.

الحدیثی با اشاره به اینکه مقابله با تروریسم تنها تعهد قانونی عراق نیست بلکه شامل تمامی کشورهای جهان می‌شود، گفت: نمی‌خواهیم این اختلافات بین‌المللی بر منافع کلی عراق تاثیر منفی بگذارد.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره احتمال تاثیرگذاری ائتلاف چهارگانه بر روابط بغداد- واشنگتن گفت: هرگز این ائتلاف تاثیری بر روابط ما با آمریکا ندارد. ما بر این باوریم که باید میان تلاش‌های بین‌المللی و منطقه‌ای هماهنگی وجود داشته باشد و احتمال می‌دهیم که این اختلاف‌نظرها درخصوص ائتلاف چهارگانه با روشن شدن موضعگیری و رویکرد عراق از بین برود.

انتهای پیام

کد N979760

وبگردی