آفتاب

تظاهرات گسترده بحرینی‌ها در محکومیت نقض حقوق بشر

تظاهرات گسترده بحرینی‌ها در محکومیت نقض حقوق بشر

نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه با حمله به تظاهرات ساکنان مناطق مختلف بحرین که در اعتراض به نقض حقوق بشر در این کشور تجمع کرده بودند و شلیک گلوله‌های ساچمه‌ای و پرتاب گاز اشک‌آور، تظاهرات آن‌ها را سرکوب کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری المسله عراق، مناطق مختلف بحرین از جمله المصلی، العکر، سقره و النباس شاهد برگزاری تظاهرات گسترده مردم این کشور در اعتراض به اوضاع حقوق بشر در بحرین بود.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات که تحت عنوان «بحرین، گورستان حقوق بشر است» برگزار شده بود، شعارهایی را در انتقاد از مواضع بین‌المللی در قبال نقض حقوق بشر در بحرین سر دادند.

معترضان بحرینی همچنین مخالفت خود را با مشارکت کشورشان در جنگ علیه یمن و کشته شدن هزاران زن و کودک بی‌گناه و آواره شدن میلیون‌ها یمنی اعلام کردند.

در همین حال شاهدان عینی گزارش دادند که نیروهای رژیم آل خلیفه این اعتراضات مسالمت‌آمیز را با شلیک گلوله‌های ساچمه‌ای و گاز اشک‌آور و سمی سرکوب کردند.

به گفته شاهدان نیروهای امنیتی همچنان شهر "النویدرات" را با هدف سرکوب جنبش مردمی تحت محاصره گرفته‌اند.

در شهر "باربار" نیز تعدادی از بحرینی‌ها در تظاهراتی با ساکنان شهر النویدرات که از حدود هفته قبل در محاصره امنیتی به سر می‌برند و از بازداشت‌ها و یورش‌های شبانه در رنج هستند، اعلام همبستگی کردند.

همچنین ساکنان شهر "المالکیه" در تظاهراتی ضمن محکوم کردن احکام صادر شده از سوی دادگاه‌های بحرین در حق اشخاص بازداشت شده، از مقامات این کشور خواستند با پایان اتهام‌زنی‌ها، اجرای احکام صادره را متوقف کنند.

این معترضان پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آنها جملاتی مثل «احکام شما باطل است» نوشته شده بود.

انتهای پیام

کد N979701

وبگردی