آفتاب
التهاب در قدس؛

هلاکت 2 شهرک نشین در عملیات جدید جنبش جهاد اسلامی/تبریک گروه‌های مقاومت

هلاکت 2 شهرک نشین در عملیات جدید جنبش جهاد اسلامی/تبریک گروه‌های مقاومت

به دنبال عملیات یک فلسطینی در قدس دو شهرک‌نشین کشته شدند، این در حالی است که نظامیان صهیونیستی نیز عامل این عملیات را به شهادت رساندند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، عامل این عملیات که یکی از اعضای جهاد اسلامی فلسطین است پس از این عملیات به دست نیروهای رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد که عامل این عملیات "مهند شفیق حلبی" از ساکنان شهرک البیرة در نزدیکی رام الله بوده است.

اشغالگران صهیونیست بامداد امروز (یکشنبه) به منزل شهید مهند حلبی مجری عملیات قدس یورش بردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نظامیان صهیونیست به منزل حلبی در شهرک سردا واقع در استان رام الله حمله کردند که در پی این جنایت درگیری‌هایی میان جوانان این شهرک و نیروهای ارتش "اسرائیل" صورت گرفت.

نظامیان اسرائیلی در جریان این درگیری‌ها به سوی این جوانان گلوله‌های جنگی و گازی و صوتی شلیک کردند.

پلیس رژیم صهیونیستی به دنبال این عملیات خیابان‌های منتهی به شهرک قدیمی قدس را بست.

به دنبال این حادثه موج خشونت‌ها در شهر قدس و کرانه باختری بالا گرفته و نیروهای رژیم صهیونیستی با گلوله پلاستیکی به جوانان فلسطینی در این مناطق حمله کرده‌اند.

نیروهای رژی صهیونیستی همچنین با یورش به مسجد الاقصی حدود 40 تن از نگهبانان این مسجد را بازداشت کردند.

این نیروها نگهبانان و نمازگزاران در مسجد الاقصی را مجبور کردند تا از این مسجد خارج شوند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده که ظهر امروز (یکشنبه) نشست فوق‌العاده امنیتی برای بررسی تحولات قدس برگزار می‌کند.

در همین راستا جنبش جهاد اسلامی فلسطین مسئولیت هلاکت دو شهرک نشین در قدس را برعهده گرفت و اعلام کرد که مهند الحلبی جوان 19 ساله فلسطینی یکی از اعضای این جنبش بوده است.

این جنبش در بیانیه‌ای ضمن تبریک گفتن این عملیات به فلسطینی‌ها آن را پیشرفت خوبی در زمینه مقاومت علیه نیروهای رژیم صهیونیستی به دلیل جنایت‌هایشان علیه مردم فلسطین دانست.

در بیانیه‌ای آمده است که دشمن بهای تجاوز به مردم و مقدسات فلسطین را خواهد پرداخت. مقاومت همچنان ادامه خواهد داشت.

همچنین حسام بدران، سخگوی جنبش حماس ضمن تبریک به خاطر این عملیات گفت: این عملیات قهرمانانه به دیگر عملیات‌های مقاومت فلسطین اضافه می‌شود و مردم فلسطین هرگز در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی تسلیم نخواهند شد.

سخنگوی گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس نیز تاکید کرد که عملیات قدس عملیات آخر نخواهد بود و یک عملیات طبیعی علیه جنایت‌های اسرائیلی‌ها بوده است.

انتهای پیام

کد N979686

وبگردی