آفتاب

قوچانی: سخنرانی روحانی در سازمان ملل برگرفته از دیپلماسی دولت او بود

قوچانی: سخنرانی روحانی در سازمان ملل برگرفته از دیپلماسی دولت او بود

سردبیر هفته‌نامه صدا گفت: روحانی در سخنرانی سازمان ملل همانند دو سال گذشته از دیپلماسی دولتش پیروی کرد.

سردبیر هفته‌نامه صدا گفت: روحانی در سخنرانی سازمان ملل همانند دو سال گذشته از دیپلماسی دولتش پیروی کرد.

محمد قوچانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ارتباط با سخنرانی رییس جمهور در سازمان ملل متحد اظهار کرد: صحبت‌های آقای دکتر روحانی در تداوم سیاست خارجی ایشان بوده است. با مرور سخنرانی سه سال گذشته ایشان با روندی رو به جلو مواجه می‌شویم. بحث اصلی در سال های اول و دوم سخنرانی در سازمان ملل تلاش برای تنش‌زدایی بود.

وی ادامه داد:‌ سال دوم نیز ایشان سعی کردند تا مسیر تنش‌زدایی و اراده‌ ایران به ویژه مردم ایران را برای تنش‌زدایی در سیاست خارجی به دنیا نشان دهند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: در سال سوم، روحانی تأکید بر آن دارد تا اراده دنیا را برای صلح در عمل به توافق بسنجند. من از این جهت فکر می‌کنم خط و مشی اصلی این سخنرانی تلاش برای ایفای نقش موثرتر ایران در نظام بین الملل و تعاملات موفق بین‌المللی است.

قوچانی گفت:رییس جمهور به خوبی به بحث سازمان ملل اشاره کردند و گفتند سازمان ملل در گذشته پس از ایجاد خصومت‌ها وارد حل آن‌ها و تلاش برای مسامحه می‌شد اما این بار خبر و موارد نادری بود که قبل از ایجاد جنگ و دعوا مسامحه به وجود آمد.

این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران ایران اسلامی در ارتباط با این موضوع که چرا برخی رسانه‌ها صحبت‌های اخیر رییس جمهور در سازمان ملل را دستاویزی برای تخریب دولت قرار داده‌اند، اظهار کرد: اینکه چرا این رسانه‌ها چنین کاری می‌کنند روشن است، آن‌ها منافع ملی را در حصار تنگ خودشان در نظر می‌گیرند و ناراحت می‌شوند که وقتی رییس جمهور فعلی در سازمان ملل سخنرانی می‌کند کسی از جلسه بلند نمی‌شود و چندین بار برایش کف می‌زنند.

وی ادامه داد:‌ دیدارهای آقای روحانی را با دیدارهای آقای احمدی نژاد مقایسه کنید. ایشان با اکثر کشورهای ثروتمند و قدرتمند دنیا ملاقات کردند. آن‌ها می‌خواستند که روحانی در این سفر ناکام بماند. حداقل کاری که توانستند بکنند این بود که از طریق رسانه‌ها این دیدارها و سخنرانی‌ها را نادیده بگیرند.

قوچانی خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد کسی منافع ملی ایران را نمایندگی کند،‌ قطعا رییس جمهور به عنوان کسی که نماینده و منتخب دولت و ملت یک کشور است، از فلان روزنامه که با یک شرایط ویژه سال‌ها است که مدیریت مشخصی دارد خیلی بیش‌تر صالح است که منافع ملی را تشخیص دهد.

انتهای پیام

کد N979494

وبگردی