آفتاب
/مجمع عمومی سازمان ملل/

ولید معلم: حملات جنگنده‌های روسی در سوریه حمایت کارآمدی از دمشق است

ولید معلم: حملات جنگنده‌های روسی در سوریه حمایت کارآمدی از دمشق است

وزیر خارجه سوریه ضمن تاکید بر اینکه دمشق به مبارزه با تروریسم ادامه می‌دهد، گفت: ارتش سوریه تنها نیرویی است که می‌تواند با تروریسم مقابله کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری الجزیره، ولید معلم، وزیر خارجه سوریه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گفت: دولت سوریه مشارکت در کارگروه‌هایی که قرار است با هدف فراهم آوردن مقدمات برگزاری مذاکرات ژنو 3 تشکیل شود، شرکت می‌کند.

وی افزود: هیچ کس نمی‌تواند به این مساله ایمان داشته باشد که چیزی را روی خاک سوریه به دست نیاورده بتواند بر سر میز مذاکره به دست آورد. حملات هوایی علیه تروریست‌ها در سوریه تا زمانی که با همکاری ارتش کشور صورت نگیرد هیچ فایده‌ای نخواهد داشت چرا که ارتش سوریه تنها نیرویی است که به مقابله با تروریسم می‌پردازد.

معلم گفت: سوریه از آنجا که مشغول مبارزه با تروریسم است نمی‌تواند در حال حاضر برای اتخاذ اقداماتی درباره انتخابات یا قانون اساسی اقدام کند. سوریه همچنان به مبارزه با تروریسم ادامه می‌دهد.

وی گفت: حملات جنگنده‌های روسیه در سوریه حمایت به جا و کارآمدی از دمشق برای مبارزه با تروریسم است. اگر خواهان پیروزی بر تروریسم هستید باید صادقانه قطعنامه‌های شورای امنیت درباره مبارزه با تروریسم را اجرایی کنید تا در آن زمان شمارش معکوس برای پایان جنگ سوریه آغاز می‌شود.

معلم تاکید کرد: کشورهای حامی تروریسم همچنان به تندروی‌ها در منطقه دامن می‌زنند و تروریست‌ها را برای جنگ در سوریه مسلح می‌کنند. جامعه جهانی باید از ورود تروریست‌ها به سوریه ممانعت به عمل آورد چرا که در غیر این صورت آتش جنگی که در سوریه، عراق و لیبی شعله‌ور شده سایر کشورها را نیز خواهد سوزاند.

وی افزود: مبارزه با تروریسم اولویتی برای اتخاذ بقیه اقدامات است و سوریه به روند سیاسی از طریق مذاکرات ملی بدون مداخله بیگانگان ایمان دارند.

از سوی دیگر ائتلاف مخالفان سوری در بیانیه‌ای مخالفان خود را با شرکت در کارگروه‌های مذکور دعوت و تاکید کرد که باید برخی مسائل مربوط به این کارگروه‌ها توضیح داده شود.

انتهای پیام

کد N979005

وبگردی