آفتاب

مجلس ملی آذربایجان با بازماندگان فاجعه منا ابراز همدردی کرد

مجلس ملی آذربایجان با بازماندگان فاجعه منا ابراز همدردی کرد

اعضای انجمن دوستی پارلمانی آذربایجان و ایران متشکل از شش نفر از نمایندگان مجلس ملی جمهوری آذربایجان با حضور در سفارت کشورمان در باکو و امضای دفتر یادبود، ضمن ابراز تسلیت درگذشت تعدادی از هموطنانمان در فاجعه منا به مجلس شورای اسلامی و دولت، با مردم ایران ابراز همدردی کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، الدار ابراهیم‌اف نایب‌رئیس انجمن دوستی پارلمانی آذربایجان و ایران در گفت‌وگو با سفیر کشورمان، بررسی علل وقوع فاجعه را ضروری دانست و گفت: فاجعه منا یک حادثه غیرمعمول است.

وی گفت: ما از وقوع این فاجعه در مکه و به هنگام انجام مناسک حج، بسیار متاسف شدیم و شریک غم مردم ایران هستیم.

فتاح حیدراف نماینده مجلس و رئیس شورای ریش‌سفیدان آذربایجان نیز با ابراز شگفتی از تعداد تلفات حجاج و به‌خصوص شهدای ایرانی در فاجعه منا گفت: یافتن علل بروز حادثه برای جلوگیری از وقوع آن در آینده ضروری است.

در این دیدار محسن پاک‌آیین سفیر کشورمان در آذربایجان نیز با ارائه گزارشی از چگونگی این رخداد، بر ضرورت توجه کشورهای اسلامی به مشارکت در تامین امنیت حجاج تاکید کرد.

دفتر یادبود شهدای فاجعه منا از دیروز به مدت دو روز در سفارت کشورمان در باکو مفتوح است و مقامات و اقشار مختلف جمهوری آذربایجان و سفرا و دیپلمات‌های مقیم با حضور در سفارت و امضای آن، با ملت ایران ابراز همدردی کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N978162

وبگردی