آفتاب
در دیدار با منصور هادی انجام گرفت:

تاکید بان کی مون بر مذاکرات مستقیم و بدون شرط با انصارالله یمن

تاکید بان کی مون بر مذاکرات مستقیم و بدون شرط با انصارالله یمن

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد در دیدار با عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری فراری یمن، بر اهمیت توقف فوری حملات و انجام مذاکرات مستقیم و بدون پیش شرط با جنبش انصار الله تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، بان کی مون در دیدار با رئیس دولت مستعفی یمن خواست که از تمام نفوذ خود در نزد ائتلاف تحت رهبری عربستان برای حمایت از غیر نظامیان استفاده کند.

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل با صدور بیانیه ای یادآور شد: بان کی مون در دیدار با منصور هادی که در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد، از افزایش شمار قربانیان در حملات هوایی ابراز نگرانی کرد.
در این بیانیه آمده است: دبیر کل سازمان ملل همچنین نسبت به بحران گسترده انسانی در یمن ابراز نگرانی کرده و از دولت خواسته است تمام تلاش خود را برای حمایت از غیر نظامیان به گیرد و از شدت درد و رنج انسانی تمام شهروندان بکاهد.
بان کی مون به رئیس جمهور مستعفی یمن تاکید کرد: راه حل نظامی برای برای بحران یمن وجود ندارد و تنها از طریق مذاکرات سیاسی می توان به صلح دست یافت.

دبیر کل سازمان ملل همچنین بر ضرورت توقف فوری درگیری ها، تحقق آتش بس همه جانبه و شروع مذاکرات مستقیم با جنبش انصارالله یمن با نظارت سازمان ملل متحد بدون هیچگونه قید و شرطی تاکید کرد.

وی همچنین بر اهمیت ادامه کمک رسانی به یمن و تضمین امنیت مسیر های دریایی و هوایی برای امدادرسانی به جنگ زدگان توسط دولت تاکید کرد.

عربستان به همراه چند کشور عربی از جمله کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از فروردین 94 حملات هوایی و دریایی علیه یمن را آغاز کرد که در این جنگ هزاران یمنی کشته و زخمی میلیون ها نفر آواره شده اند و تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها و مدارس و حتی منازل مردم این کشور را بمباران کرده اند.

 

کد N977605

وبگردی