آفتاب

عربستان مدعی توقیف یک کشتی ایرانی حامل سلاح شد

عربستان مدعی توقیف یک کشتی ایرانی حامل سلاح شد

عربستان مدعی شد، یک کشتی حامل سلاح را در دریای عرب توقیف کرده که متعلق به ایران بوده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، ائتلاف به رهبری عربستان روز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد: یک کشتی ایرانی حامل سلاح را در دریای عرب توقیف کرده که مقصد آن گروه‌های شیعه مبارز در یمن بوده است.

در این بیانیه آمده است: 14 سرنشین و محموله سلاح از جمله، توپ‌های ضد تانک در این کشتی بوده است. هم‌چنین اسنادی در این کشتی وجود داشته که نشان می‌دهد کشتی متعلق به یک ایرانی بوده است.

عربستان و متحدانش در این ائتلاف ایران را به کمک به حوثی‌ها در یمن که اکنون کنترل پایتخت را در اختیار دارند متهم می‌کنند. عربستان از ابتدای سال جاری تاکنون به بهانه مقابله با نیروهای حوثی حملات گسترده‌ای را علیه این کشور انجام داده که در نتیجه آن شمار زیادی غیرنظامی کشته و مجروح شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این ائتلاف علیرغم محاصره هوایی و دریایی که در طول شش ماه گذشته در اطراف یمن ایجاد کرده است، تاکنون نتوانسته شواهدی دال بر این اتهام خود به دست آورد.

به گزارش ایسنا، مقامات ایران هرگونه اتهام مبنی بر مداخله در امور داخلی دیگر کشورها را قویا رد و تاکید می‌کنند که مسایل داخلی هر کشوری باید تنها از طریق مذاکره و به‌صورت مسالمت‌آمیز و توسط مردم آن حل و فصل شود.

مقامات ایرانی هنوز به این خبر واکنش نشان نداده‌اند.

انتهای پیام

کد N977138

وبگردی