آفتاب

شورای ملی ایرانی آمریکایی خواستار حضور ایران در مذاکرات سوریه شد

شورای ملی ایرانی آمریکایی خواستار حضور ایران در مذاکرات سوریه شد

مدیر اجرایی شورای ملی ایرانی آمریکایی با انتشار بیانیه‌ای از 55 قانوگذار آمریکایی که از اوباما، رئیس جمهور این کشور خواستند تا با هدف متوقف کردن جنگ داخلی در سوریه مذاکرات بین‌المللی جامعی را با حضور ایران ترتیب دهد، قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری شورای ملی ایرانی آمریکایی در بیانیه‌ جمال عبدی آمده است: 54 قانونگذار که در درخواست برای راه حل جامع دیپلماتیک برای پایان دادن به جنگ سوریه به جیم هیمس، دیگر نماینده مجلس نمایندگان پیوستند، سزاوار احترام بی شمار برای دیدگاهشان هستند. تلفات رو به افزایش غیرنظامیان در جنگ داخلی سوریه می‌تواند تنها از طریق مذاکرات چند جانبه جامع و جدی بدون پیش شرط و با حضور همه طرفین درگیری و با حضور ایران و عربستان، مورد توجه قرار بگیرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: اکنون که مشاجره هسته‌ای با ایران در مسیر حل شدن قرار دارد هیچ توجیحی ندارد که تمایل ایران برای داشتن نقشی سازنده در مذاکرات سوریه و نیز دیگر بحران‌های فوری آزار دهنده منطقه مورد آزمایش قرار نگیرد. اکنون زمان آن است تا به دنبال مزایای دیپلماتیک حضور ایران و دیگر بازیگران مهم منطقه‌ای باشیم و سعی کنیم تا راهی صلح آمیز برای پایان دادن به جنگی تراژدیک پدید بیاوریم.

انتهای پیام

کد N976895

وبگردی