آفتاب
/مجمع عمومی سازمان ملل/

وقتی نتانیاهو برای قدس نگران است!

وقتی نتانیاهو برای قدس نگران است!

نخست وزیر رژیم صهیونیستی که به منظور ایراد سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک رفته، در سخنانی در راستای توجیه حملات صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی مدعی شد:‌ "آشوبگران فلسطینی" که وسایل جنگی، بمب و مواد منفجره را وارد قدس می‌کنند به قداست مسجد الاقصی لطمه می‌زنند!

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری الفجر، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش از رفتن به نیویورک در اظهاراتی مدعی شد: "اسرائیل در پی تغییر اوضاع کنونی قدس نیست و برای حفظ وضعیت کنونی تلاش می‌کند. کسانی که در این مسئله کارشکنی می‌کنند آشوبگران فلسطینی هستند که وسایل جنگی، بمب و مواد منفجره را وارد قدس می‌کنند و به قداست مسجد الاقصی لطمه می‌زنند!"

از زمان شهادت خانواده علی سعد دوابشه، طفل شیرخوار فلسطینی در کرانه باختری به دست صهیونیست‌ها، تنش‌ها میان رژیم صهیونیستی و فلسطین افزایش یافته و در دوره اخیر و در پی یورش مکرر شهرک‌نشینان به مسجد الاقصی، درگیری‌ها میان دو طرف بالا گرفته است. با ادامه این تنش‌ها و درگیری‌ها میان فلسطین و اسرائیل رسیدن به توافق میان دو طرف بسیار سخت تر از گذشته شده است.

نتانیاهو اعلام کرد که در مجمع عمومی سازمان ملل درخصوص احساسات شهروندان اسرائیلی به دنبال توافق هسته‌ای ایران و غرب و اوضاع سوریه و خطراتی که از سوی این کشور مرزهای شمالی اسرائیل را تهدید می‌کند گفتگو خواهد کرد.

به دنبال توافق هسته‌ای ایران و غرب اسرائیل نگران این است که ایران به قدرت و نفوذ بیشتری در منطقه دست یابد و از حمایت آمریکا برخوردار شود این درحالی است که واشنگتن همواره بر تلاش برای حفظ امنیت اسرائیل تاکید می‌کند.

قرار است نتانیاهو روز جمعه با جان کری، وزیر خارجه آمریکا در نیویورک دیدار و با وی درخصوص راه‌های تقویت امنیت اسرائیل در پی توافق هسته‌ای ایران و غرب بحث و تبادل نظر کند.

انتهای پیام

کد N976326

وبگردی