آفتاب

مخالفت مرکل با ایجاد «منطقه امن» در شمال سوریه

مخالفت مرکل با ایجاد «منطقه امن» در شمال سوریه

صدراعظم آلمان با ابراز نگرانی از احتمال هجوم نیروهای داعش به "منطقه امن" احتمالی برای قتل عام جمعی پناهجویان سوری، مخالفت خود را با ایجاد این منطقه اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان با انتقاد از پیشنهاد ترکیه مبنی بر ایجاد یک "منطقه امن" در شمال سوریه برای مخالفان سوری و پناهندگان گفت: حضور پناهجویان در منطقه امن می‌تواند آنها را در معرض خطر کشتار دسته جمعی توسط داعش قرار دهد.

فرانسه روز دوشنبه اعلام کرد که این کشور در روزهای آتی موضوع ایجاد منطقه امن را با شرکایش از جمله ترکیه به عنوان کشور پیشنهاد دهنده و مخالفان سوری مورد گفت‌وگو قرار می‌دهد. مقامات این کشور اعلام کردند که برای عملی کردن این پیشنهاد منطقه «پرواز ممنوع» می‌تواند در شمال سوریه ایجاد شود.

این در حالی است که مرکل در برلین در گفت‌وگو با نمایندگان حزبش در پارلمان نگرانی خود را از خطرات احتمالی ایجاد چنین منطقه‌ای اعلام کرد.

صدراعظم آلمان با اشاره به کشتار حدود هشت هزار نفر از مسلمان در بوسنی در سال 1995 افزود: اگر ما قادر نباشیم امنیت لازم را تامین کنیم، در این صورت ممکن است در این منطقه وضعیتی حتی بدتر از سربرنیتسا ایجاد شود.

این نگرانی به این دلیل است که ممکن است داعش به این منطقه امن احتمالی حمله کند. انتظار می‌رود که امسال 800 هزار پناهجو وارد آلمان شود که بخش اعظم این گروه پناهجویان سوری هستند.

انتهای پیام

کد N976289

وبگردی