آفتاب

نامه شخصیت‌های سوری به مجمع عمومی برای حل بحران در کشورشان

نامه شخصیت‌های سوری به مجمع عمومی برای حل بحران در کشورشان

چند شخصیت برجسته سوری‌ خارج از نظام این کشور در نامه‌ای به رهبران جهان و دبیرکل سازمان ملل که در حال حاضر در مجمع عمومی این سازمان گردهم آمده‌اند، حل بحران این کشور را خواستار شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، این 11 شخصیت برجسته سوری که در میان آنها هنرمندان، نویسندگان و چهره‌های سیاسی مخالف دیده می‌شود، در نامه خود به بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل و رهبران جهان آورده‌اند: اکنون زمان آن رسیده که سازمان ملل به مسئولیت خود عمل کند و برای اجرای قطعنامه‌ها و معاهده‌های خود به طور جدی وارد عمل شود تا راهی برای حل بحران سوریه پیدا کند.

امضا کنندگان این نامه تایید کرده‌اند: نمی‌توان بحران سوریه را بدون حل دلایل آن متوقف کرد. قدرت‌ها و کشورهایی هم که بر سر تقسیم منافع در سوریه با هم درگیر هستند، نمی‌توانند صلح و وحدت را برای این کشور به ارمغان بیاورند.

آن‌ها همچنین برپایبندی جامعه جهانی به حفظ حقوق فردی و اجتماعی مردم سوریه، حفظ حاکمیت و وحدت ملی در مقابله با تمامی طمع‌ورزی‌ها و تسریع در تشکیل هیات دولت انتقالی سوریه تاکید کردند.

این شخصیت‌های سوری در نامه خود خواهان تشکیل نیروی چند ملیتی تحت نظر دبیرکل سازمان ملل برای کمک به مردم سوریه شدند تا از دست شبه نظامیان مسلح و گروه‌های تروریستی رهایی یابند.

این شخصیت‌ها برهان غلیون، "رئیس سابق شورای مخالفان سوریه"، ریاض حجاب، نخست وزیر اسبق سوریه، حسین العودات، نویسنده سوری، جمال سلیمان، هنرمند سوری، ریاض سیف، تاجر و نماینده اسبق سوری، عبدالحمید درویش، از رهبران کرد سوری، فداء حورانی، وکیل و بازداشتی سابق سوری، منتهی الاطرش، فعال حقوقی، معاذ الخطیب، رئیس اسبق ائتلاف مخالفان سوریه، میشل کیلو، نویسنده و فعال سیاسی و هیثم المالح، فعال حقوقی و یکی از مخالفان سوری هستند.

انتهای پیام

کد N975516

وبگردی