آفتاب
مهر گزارش می‌دهد؛

عرض اندام موشک‌های بالستیک در بوستان ولایت

عرض اندام موشک‌های بالستیک در بوستان ولایت

چهارمین نمایشگاه یاد یاران ناحیه مقاومت بسیج ابوذر تهران بزرگ در بوستان ولایت در حال برگزاری است. در این نمایشگاه موشک های دوربرد سجیل و قدر H به نمایش در آمده‌اند.

خبرگزاری مهر- گروه سیاست: چهارمین نمایشگاه یاد یاران ناحیه مقاومت بسیج ابوذر تهران بزرگ در بوستان ولایت در حال برگزاری است. در این نمایشگاه که از ۳۱ شهریور ماه افتتاح شده علاوه بر ویژه برنامه های فرهنگی و غرفه های متنوع فرهنگی، نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با به نمایش در آوردن تجهیزات جدید گوشه ای از توانمندی های خود را در معرض دید عموم قرار داده است.

در این نمایشگاه موشک های دوربرد سجیل و قدر H به نمایش در آمده اند که هر دو از سامانه های راهبردی و دوربرد نیروی هوافضای سپاه هستند.

موشک سوخت جامد و دو مرحله ای سجیل با برد ۲۰۰۰ کیلومتری و سر جنگی ۶۵۰ کیلوگرمی از دیگر موشک های پیشرفته‌ی نیروی هوا و فضای سپاه است که در این نمایشگاه به نمایش در آمده است.

در بخش دیگری از نمایشگاه سامانه های پدافندی از جمله تور-ام یک، صیاد و سام-۶ به نمایش در آمده که برای درگیری با اهداف پرنده در ارتفاع های مختلف به کار می روند. رادار بومی مطلع الفجر نیز از جمله تجهیزات به نمایش در آمده است که قابلیت کشف اهداف پرنده را تا فاصله ی ۵۰۰ کیلومتری و در ارتفاع ۹۰ هزار پایی دارد.

اما در بخشی از این نمایشگاه که مورد استقبال بازدید کنندگان قرار گرفته تعدادی از بالگردهای نیروی هوافضای سپاه به نمایش درآمده است. بالگرد رزمی ۲۰۹ با نام طوفان که ساخت کشورمان بوده در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته است. بالگرد بومی شاهد ۲۸۵ که از صفر تا صد طراحی و ساخت آن را متخصصان کشورمان انجام داده اند نیز از دیگر تجهیزات به نمایش در آمده در این نمایشگاه است.

کد N975420

وبگردی