آفتاب
/فاجعه منا/

آیت‌الله نوری‌همدانی: آل‌سعود جز نوکری آمریکا نقشی ندارند

آیت‌الله نوری‌همدانی: آل‌سعود جز نوکری آمریکا نقشی ندارند

آیت‌الله نوری‌همدانی در پیامی، وقوع حادثه اسفناک مکه مکرمه را به شیعیان جهان تسلیت گفت.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن این پیام به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

مصیبتی که روز گذشته در حرکت مسلمانان برای رمی جمرات در سرزمین منا به وقوع پیوست مصیبت بسیار بزرگ و فاجعه عظیمی برای اسلام و مسلمین است.

آیا وقت آن نرسیده است که مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی به جنایت‌هایی که آل سعود در تاریخ ننگین خودشان داده و روز به‌روز در ارتکاب جنایات بیشتر در عراق، یمن، سوریه و بحرین چهره زشت و شوم خود را بهتر نشان می‌دهند تصمیمات جدی و اجتماعی در این مورد بگیرند.

همه می‌دانند که آل سعود که خود را خادم الحرمین الشریفین می‌دانند جز نوکری آمریکا، ارتباط با صهیونیست‌ها و تقویت و ایجاد گروه‌های تکفیری، داعش و بوکوحرام - که جز کشتار و تخریب و ایجاد تفرقه بین مسلمانان نقشی ندارند- امروز یکی از مشکلات دنیای اسلام می‌باشد و بالاخره ما امروز از مسلمانان جهان می‌خواهیم که با توکل به خدا و احساس مسئولیت الهی ساکت نباشند و با وحدت و یکپارچگی در برابر قدرت‌های شیطانی تصمیمی که موجب عزّت و یکپارچگی و عظمت اسلام و مسلمین است بگیرند.

إن تنصروا الله ینصرکم و یثبت أقدامکم

ما این مصیبت عظیم را به حضور مبارک ولی عصر ارواحنا فداه و مسلمانان جهان خصوصاً داغدیدگان هموطنان عزیزمان تسلیت می‌گوییم و اطمینان داریم که جانباختگان این حادثه در درگاه خداوند دارای فضیلت و ثواب بسیاری می‌باشند و شفای عاجل مصدومان این حادثه را از خداوند متعال مسئلت می‌نماییم.»

انتهای پیام

کد N969190

وبگردی