آفتاب

سخنرانی پاپ فرانسیس در کنگره آمریکا

سخنرانی پاپ فرانسیس در کنگره آمریکا

رهبر کاتولیک‌های جهان در سومین روز از سفر خود به واشنگتن به سخنرانی در کنگره این کشور پرداخت و ضمن تمجید از ارزش‌های این کشور خواستار تغییراتی به منظور حفظ بیشتر شرافت تمامی انسان‌ها شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه راشا تودی، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در سخنرانی یک ساعته خود در کنگره به موضوعات مختلفی از جمله مهاجرت، فقر، درگیری‌ها و مساله محیط زیست اشاره کرد.

وی در سخنرانی خود به آبراهام لینکلن، مارتین لوترکینگ، دروتی دی و توماس مرتون که "ارزش‌های اساسی را شکل دادند که تا ابد در روح افراد آمریکایی باقی خواهد ماند"، اشاره کرد.

رهبر کاتولیک‌های جهان در ابتدای سخنرانی با اشاره به آبراهام لینکلن، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا که برای «تولد جدید آزادی» حدود یک قرن و نیم گذشته جنگید، گفت که ساختن آینده آزادی نیاز به عشق به خوبی و همکاری مشترک در قالب وحدت دارد.

وی افزود: جهان ما به شدت به مکانی از درگیری‌های خشونت‌آمیز، نفرت و بی‌رحمی انجام شده که به نام خدا و دین انجام می‌شود.

پاپ از قانونگذاران آمریکایی خواست تا در برابر وسوسه‌ها مقاومت کنند و جهان را تنها براساس خوبی یا بدی ببینند.

وی همچنین با اشاره به مساله پناهجویان و آوارگان جنگی گفت: ما مردم این قاره از خارجی‌ها بیم نداریم. زیرا بیشتر ما نیز روزی خارجی بودیم. من این را به شما به عنوان نوادگان مهاجران می‌بینم. ما می‌دانیم که بسیاری از شما از نوادگان مهاجران هستند.

پاپ فرانسیس در ادامه تاکید کرد: متاسفانه، حقوق افرادی که مدت طولانی قبل از ما اینجا بوده‌اند مورد احترام واقع نشده است.

وی همچنین از دولت آمریکا خواست تا به موج مهاجران به شکلی انسان‌دوستانه، درست و برادرانه پاسخ دهد. رهبر کاتولیک‌های جهان گفت: ما امروز باید از یک وسوسه عمومی یعنی هر چیزی که ایجاد دردسر کند، دوری کنیم.

این مقام عالی واتیکان تاکید کرد: زمانی که کشورهایی که با یکدیگر روابط دوستانه‌ای ندارند تصمیم می‌گیرند تا درباره مسیر گفت‌وگو را از سر بگیرند، گفت‌وگوهایی که ممکن است به علت مشروع‌ترین دلایل قطع شده باشد، فرصت‌های جدیدی برای همگان ایجاد می‌شود و این مساله نیاز به شجاعت و جسارت دارد که با مسوولیتی کاملاً متفاوت است.

انتهای پیام

کد N969055

وبگردی