آفتاب
قشقاوی در پاسخ به مهر خبر داد:

انتخاب وکلای بین‌المللی برای پیگیری حادثه فرودگاه جده

انتخاب وکلای بین‌المللی برای پیگیری حادثه فرودگاه جده

معاون کنسولی وزیر امور خارجه با اشاره به روند پیگیری این وزارتخانه در رابطه با حادثه فرودگاه جده گفت: ما با انتخاب وکلای بین المللی سعی داریم در مراحل بعدی دادرسی این پرونده تضییع حقی صورت نگیرد.

به گزارش خبرنگارمهر، حسن قشقاوی معاون کنسولی وزیر امور خارجه در حاشیه مراسم ختم والده مجید تخت روانچی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت حکم دادگاه دو مامور سعودی حادثه فرودگاه جده اظهار کرد: این موضوع در فرآیند دادرسی قرار دارد، زیرا هنوز حکم محکمه‌های بالادست صادر نشده، لذا حکمی اعلام نشده است.

وی افزود: آنچه وظیفه ما است دفاع از حقوق آن دو نوجوانی است که مظلوم واقع شدند و ما تاکنون سعی کردیم با انتخاب وکلای ایرانی بین‌المللی در مراحل بعدی دادرسی تضییع حقی صورت نگیرد؛ به همین دلیل دو سه هفته قبل با حضور برخی وکلا در کنسولگری ایران در جده جلسه ای داشتیم و در حال پیگیری این موضوع هستیم.

قشقاوی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اقدامی برای پیگیری حادثه سقوط جرثقیل مسجدالحرام و کشته شدن چندین ایرانی انجام داده اید یا خیر، توضیح داد: همه ما تلاش داریم که حجاج یک حج مقبول و آرام داشته باشن؛. امروز هم مراسم براءت از مشرکین در عرفات به خوبی برگزار شد.

معاون کنسولی وزیر امور خارجه گفت: اولویت فعلی ما برگزاری حج و بازگشت سالم همه حجاج است تا بعدا بتوانیم سر فرصت تصمیم مقتضی در مورد پیگیری این حادثه بگیریم.

قشقاوی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وزارت امور خارجه چه انتظاری از کمیسیون برجام مجلس دارد، تاکید کرد: کمیسیون برجام بررسی های خوبی داشته است و من بارها گفتم که فرجام برجام مثبت است و الان نیز حرفم را نیز تکرار می کنم. خوشبختانه روحیه تعاملی بین مجلس، دولت، وزارت خارجه و کمیسیون برجام وجود دارد و موضوع بغرنج و لاینحلی در این زمینه نداریم.

کد N967854

وبگردی