آفتاب
حبیبی:

دستی که برای تجاوز به ایران دراز شود، قطع می‌شود

دستی که برای تجاوز به ایران دراز شود، قطع می‌شود

دبیر کل موتلفه اسلامی،با بیان اینکه آنچه ملت ایران را در دفاع مقدس پیروز کرد، روحیه انقلابی و ظلم‌ستیزی بود، گفت: دفاع مقدس نشان داد دستی که برای تجاوز به ایران دراز شود، قطع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران موتلفه با تکریم یاد شهدا و ایثار جانبازان و فداکاری آزادگان و با گرامیداشت فداکاریهای ملت در طول دفاع مقدس گفت: تجربه دفاع مقدس نشان داد دستی که برای تجاوز به ایران دراز شود، قطع می‌شود.

وی افزود: آنچه ملت ایران را در دفاع مقدس پیروز کرد، تدین و روحیه انقلابی و ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی بود. ما امروز نیاز داریم این روحیه را برای تداوم انقلاب و صیانت از آرمانهای امام و رهبری حفظ کنیم.

حبیبی با اعلام اینکه آمریکا دشمن شماره یک ایران اسلامی است، تصریح کرد: دشمن پس از برجام در پی نفوذ در مراکز تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری است، باید نخبگان جامعه چون سدی در برابر این نفوذ بایستند.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به اهمیت نفوذ سیاسی و فرهنگی اظهار داشت : ارتش رسانه‌ای غرب به علاوه سرویسهای امنیتی آنان دست‌اندرکار دست‌کاری در اعتقادات و باورهای عمومی مردم و نخبگان هستند تا از این طریق به مراکز تصمیم‌گیری نظام به ویژه مجلس شورای اسلامی نفوذ کنند. به همین دلیل انتخابات آینده فوق‌العاده مهم است. متأسفانه در فتنه ۸۸ برخی نخبگان سیاسی نشان دادند نه تنها در برابر خط نفوذ مصون نیستند بلکه فریب نیرنگهای دشمن را خورده و در خط آنان عمل می‌کنند.

وی با تاکید بر قصد نفوذ دشمن در حوزه مسایل اقتصادی، بیان داشت: ما کشوری داریم با همه نعمت‌ها روی زمین و زیرزمین و جوانانی داریم که به لحاظ ضریب هوشی در بین جوانان عالم ممتاز هستند و ملتی هوشیار و بیدار و کارآمد داریم اما در حوزه اقتصادی با تورم و گرانی و بیکاری و رکود دست و پنجه نرم می‌کنیم. نشان می‌دهد کسانی که در مرکز این تصمیم سازی‌ها در دولت و بخش خصوصی هستند به این مهم توجه کافی نداشته‌اند والا دلیلی وجود ندارد که ما پس از سه دهه همچنان در گیرودار مشکلات اقتصادی باشیم.

حبیبی با اشاره به یکی از رهنمودهای امام خمینی(ره) یادآور شد: امام بزرگوار می‌فرمود دشمن گاهی با ۱۰ واسطه در ذهن انسان نفوذ می‌کند باید مراقب بود به ویژه مراقب اطرافیان!

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاشهای اصولگرایان در فرایند تصمیم‌سازی در خصوص همگرایی خاطر نشان کرد: خوشبختانه اصولگرایان با تحلیل درست شرایط در مسیر همگرایی قرار گرفته‌اند و به زودی شورای همگرایی اصولگرایان تشکیل می‌شود و هدف این است که هیچ ظرفیتی از این شورا بیرون و معطل نماند. امیدواریم این شورا با یک مکانیزم حقوقی دقیق مدیریت وحدت و همگرایی اصولگرایان را بر عهده گیرد.

وی تصریح کرد: واگرایی بین اصولگرایان از بیرون و داخل مدیریت می‌شود. از اول انقلاب ما هر چه ضربه خوردیم از نفوذ بوده است. اصولگرایان باید مراقب نفوذیهایی باشند که واگرایی را در میان اصولگرایان به عنوان یک ارزش تبلیغ و ترویج می‌کنند و با برچسب کند‌روی و تندروی اصیل‌ترین نیروهای اصولگرا را می‌خواهند به حاشیه ببرند.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رحلت آیت‌الله خزعلی گفت: هفته گذشته انقلاب اسلامی مردی را از دست داد که مصداق واقعی ولایت‌پذیری بود. او حافظ کل قرآن و نهج‌البلاغه بود به همین دلیل مسئولیت حفاظت از اسلام، امام و انقلاب را وظیفه ذاتی خود می‌دانست.

وی با اشاره به قاطعیت و شفافیت رفتار ایشان تاکید کرد: آیت‌الله خزعلی با احدی در باره اسلام و انقلاب و امام (ره) و رهبری شوخی نداشت و سابقه دوستی و نسبت فامیلی او را از آن شفافیت و قاطعیت در رفتار غافل نمی‌کرد.

حبیبی افزود: نام آیت الله خزعلی مثل ستاره‌ای درخشان در سپهر دیانت و سیاست‌ورزی ایران می‌درخشد. هر جا که قرار بود برای انقلاب کسی خطرپذیری کند او در صف اول ایستاده بود. او مواضع ضد انقلاب را همیشه رصد می‌کرد و در برخورد با مخالفان مردم و نظام هم صدا با امام و رهبری همیشه حاضر بود.

قائم مقام بنیاد بین المللی غدیر خاطر نشان کرد: آیت الله خزعلی معتقد بود همیشه باید برای انقلاب بیدار بود آنان را که خواب هستند باید بیدار کرد و وقتی هم بیدار شدند باید مراقبت کنیم، چرت نزنند. با نقد مشفقانه و رصد هوشمندانه آن‌ها رادر مسیر انقلاب هدایت می‌کرد.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی همچنین در مورد تحولات اخیر سرزمینهای اشغالی گفت: صهیونیست‌ها از فرصت خیانت‌های جریان تکفیری در دنیای اسلام استفاده کرده‌اند و اخیراً در هتک حرمت قدس شریف و نیز مقابله با مسلمانان فلسطینی از هیچ چیز فروگذار نمی‌کنند. لازم است سازمان کنفرانس اسلامی هر چه زود‌تر برای مقابله با صهیونیست‌ها و تحولات اخیر در سرزمینهای اشغالی به ویژه مسجدالاقصی تشکیل جلسه دهد. ما از دولت می‌خواهیم در این مورد همت ویژه‌ای از خود نشان دهد.

وی در پایان شهادت حضرت امام باقر (علیه‌السلام) را تسلیت گفت و با اشاره به دهه ولایت و امامت و بزرگداشت اعیاد بزرگ قربان و غدیر اظهار داشت: آن‌ها که قربان را درست درک کنند، غدیری خواهند شد و باید گفت که غدیر علاوه بر واجد بودن اهمیت‌های چند بعدی، در واقع عقبة ایدئولوژیک نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

 

کد N963664

وبگردی