آفتاب
کاخ سفید:

گفتگوی مستقیم با روسیه برای آمریکا یک ضرورت است

گفتگوی مستقیم با روسیه برای آمریکا یک ضرورت است

کاخ سفید در واکنش به اظهارات نامزد جمهوری خواه برای عدم گفتگو با رئیس جمهور روسیه این درخواست را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دولت اوباما درخواست جمهوری خواهان برای عدم گفتگو با روسیه و شخص پوتین را رد و اعلام کرد گفتگوهای مستقیم بین آمریکا و روسیه همچنان در هر زمان ادامه خواهد داشت.

کارلی فیورینا نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا در سخنرانی خود گفته بود در صورت پیروزی در انتخابات هر گونه گفتگوی مستقیم با اشخاصی مثل ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را قطع خواهد کرد.

کاخ سفید در بیانیه ای رسمی اعلام کرد که تمام گفتگوهای دیپلماتیک با سران کشورهای جهان طبق معمول ادامه خواهد داشت و از اظهارات شخصی در داخل آمریکا در این موضوع استقبال نمی کند.

کاخ سفید گفته است فلسفه و اعتقاد نماینده های جمهوری خواه به خودشان مربوط است و در استراتژی و سیاست های دولت دخالت داده نمی شود. بر این اساس آمریکا درصدد گفتگوی مستقیم با مسکو در مسئله مبارزه با داعش است.

این در حالی است که نیروهای ائتلافی به رهبری آمریکا حملات متعددی علیه داعش در سوریه انجام داده اند. در این رابطه «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید گفت: گفتگو و بحث درباره نحوه عملیات علیه نیروهای داعش ضرورتی است که نیروهای ائتلافی باید آن را رعایت کنند.

کد N960765

وبگردی