آفتاب
استفان دیمستورا:

نابودی تروریسم در سوریه بدون اتکا راه حل سیاسی ممکن نیست

نابودی تروریسم در سوریه بدون اتکا راه حل سیاسی ممکن نیست

«استفان دیمستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه با تأکید بر لزوم حل سیاسی بحران سوریه تصریح کرد: بدون اتکا به راه حل سیاسی در سوریه غلبه بر تروریسم در این کشور غیرممکن است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه لبنانی النشره، «استفان دیمستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن امروز دوشنبه اظهارات جدیدی را در خصوص آخرین تحولات سوریه مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این زمینه ضمن تأکید بر لزوم راه حل سیاسی به عنوان تنها راهکار برون رفت از بحران سوریه تصریح کرد: بدون اتکا به راه حل سیاسی در سوریه نمی توان انتظار نابودی تروریسم در این کشور را داشت.

وی با بیان اینکه سازمان ملل تمام تلاش خود را برای حل سیاسی بحران سوریه انجام می دهد، تأکید کرد: تلاش می کنیم تا نهادهای دولتی در سوریه حفظ شود و شرایط در این کشور به شرایط مشابه در لیبی تبدیل نشود.

فرستاده ویژه سازمان ملل در سوریه در ادامه اظهار داشت: در حاضر بیش از آنکه شاهد رایزنی ها و تلاش های فشرده برای حل سیاسی بحران سوریه باشیم، شاهد تلاش هایی برای نظامی کردن بحران در این کشور هستیم.

گفتنی است، دیمستورا در یکی از آخرین اظهارات خود در خصوص بحران سوریه گفته بود: اجرایی ساختن بیانیه ژنو۱ درباره سوریه تنها راهکار حل سیاسی بحران این کشور محسوب می شود.

وی با تأکید بر لزوم همکاری های بین المللی برای حل بحران سوریه تصریح کرده بود: ضروری است که رایزنی های منطقه ای و بین المللی به منظور حل سیاسی بحران سوریه ادامه یابد.

دی مستورا در پایان یادآور شده بود: هم اکنون هیچ توافقی میان طرف های درگیر در سوریه در رابطه با آغاز مرحله انتقال سیاسی در این کشور وجود ندارد، با این حال سازمان ملل به تلاش های خود برای حل سیاسی بحران سوریه ادامه می دهد.

کد N957072

وبگردی