آفتاب
پرویز سروری در گفتگو با مهر:

علما برای پیروزی اصولگرایان به جمع‌بندی خوبی رسیده‌اند

علما برای پیروزی اصولگرایان به جمع‌بندی خوبی رسیده‌اند

قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، با بیان اینکه امروز اصولگرایان مدل‌های مختلف ائتلافی را بررسی می‌کنند، گفت: بزرگان و علما برای پیروزی جریان اصولگرایی به جمع‌بندی خوبی رسیده‌اند.

پرویز سروری در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا قاطبه اصولگرایان موافق راهبری شورای فقاهتی متشکل از جامعتین و آیت‌الله مصباح یزدی برای انتخابات آینده هستند یا خیر، اظهار کرد: من نمی‌خواهم به این اصطلاحات ورود کنم، اما باید بگویم امروز نقش علما در این مساله به شکل برجسته‌تری در حال ظهور و بروز است.

وی افزود: در حال حاضر بزرگان و علما برای پیروزی جریان اصولگرایی به جمع‌بندی خوبی رسیده‌اند و با برگزاری نشست‌های مشترک و انتقال پیام‌های وحدت‌آمیز، زمینه های بسیار خوبی را برای ائتلاف جریان انقلاب و اصولگرا فراهم کرده‌اند.

سروری گفت: علما توانسته‌اند نقشی جدی برای تقویت انسجام پایدار در بین جریان اصولگرایی که عملکرد غیرقابل قبولی در انتخابات ۹۲ داشت، بازی کنند و این نقیصه اصولگرایان با کمک علما درحال برطرف شدن است.

قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تصریح کرد: امروز تمام تشکل‌های اصولگرایی به این نتیجه رسیده‌اند که باید فقط با ارائه یک لیست واحد وارد عرصه رقابت انتخاباتی شوند؛ این تصمیم یک اتفاق بسیار مهم برای جریان اصولگرا محسوب می‌شود.

وی در پاسخ به سوال دیگری درخصوص اینکه آیا بر سر تشکیل شورایی متشکل از جامعتین و آیت‌الله مصباح یزدی میان اصولگرایان اختلافی وجود دارد یا خیر، اظهار کرد: امروز یک فرآیند وحدت‌آمیز در جریان اصولگرا حاکم شده است و استحکام آن روز به روز بیشتر می‌شود.

اقداماتی برای ارائه فهرست واحد اصولگرایان انجام شده است

سروری در پاسخ به این سوال که آیا مدلی برای ارائه یک فهرست واحد از سوی اصولگرایان پیشنهاد و مطرح شده است، تاکید کرد: بله، اقداماتی صورت گرفته اما به دلیل اینکه هنوز نهایی نشده است، نمی‌توانم دقیقا از این مدل حرفی بزنم.

قائم مقام جمعیت رهپویان گفت: تاکنون ‌مدل‌های مختلفی برای ائتلاف اصولگرایان ارائه و بر روی آنها بحث شده و تقریبا یک اشتراک نظری در این زمینه بوجود آمده ولی هنوز هم در حال بررسی است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است اصولگرایان همانند انتخابات‌های گذشته ائتلاف‌های چندضلعی تشکیل دهند، تاکید کرد: اصولگرایان فعلا در حال بررسی مدل‌های مختلف هستند تا ببینند کدام مدل می‌تواند فراگیرتر و مفیدتر باشد.

سروری در پاسخ به سوالی درخصوص زمان برگزاری کنکره جمعیت رهپویان گفت: امروز به دلیل اشتغال آقای زاکانی در کمیسیون برجام، برنامه ریزی برگزاری کنگره به تاخیر افتاده است و باید در شورای مرکزی در مورد آن تصمیم‌گیری کنیم.

کد N956544

وبگردی