آفتاب

اظهارات تنش‌برانگیز وزیر سابق دولت فرانسه درباره پناهجویان

اظهارات تنش‌برانگیز وزیر سابق دولت فرانسه درباره پناهجویان

یک وزیر در دولت‌های سابق فرانسه با بیان این مطلب که "آلمان پناهجویان یهودی را می‌گیرد و اعراب را تحویل ما می‌دهد،" باعث بروز مناقشات و بحث‌هایی شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ پاتریک دوجیان،‌ سیاستمدار راست‌گرایی که در دولت های ژاک شیراک و نیکولا سارکوزی، روسای جمهور پیشین فرانسه مسئولیت وزارت‌خانه‌هایی را بر عهده داشته،‌ این اظهارات را در یک کنفرانس خبری مطرح اما بعد تلاش کرد تا در رسانه‌ای اجتماعی موضوع را رد و گفته‌های خود را تکذیب کند.

وی در توییتر خود نوشت:‌ مزاح من مورد سوءتعبیر قرار گرفته است. من تمام این مطالب را رد می‌کنم چون درصورت نیاز به آوارگان کمک می‌کنم.

این وزیر سابق دولت‌های فرانسه که خود از یک خانواده ارمنی است و هم اکنون ریاست منطقه‌ای اعیان نشین در حومه غربی پاریس را برعهده دارد،‌گفت: این شوخی و مزاح به نظر درباره آوارگان سوری و عراقی بود.

همزمان با فرار هزاران تن از ساکنان کشورهای آفریقای و خاورمیانه به خاطر فقر و درگیری،‌ انتظار می رود آلمان در سال جاری میلادی میزبان 800 هزار پناهجو باشد که چهار برابر بیشتر از 2014 و بسیار بیشتر از تعداد آوارگان در سایر کشورهای اروپایی است.

دولت پاریس نیز اعلام کرده که 24 هزار آواره را در دو سال آتی می پذیرد اما فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه هشدار داده که بدون وجود یک سیاست واحد در اتحادیه اروپا برای پذیرش مسئولیت این آوارگان، سیستم ویزای شینگن بیاعتبار می شود.

انتهای پیام

کد N953539

وبگردی