آفتاب

هاموند: لندن می‌تواند با باقی ماندن اسد در دوران انتقالی موافقت کند

هاموند: لندن می‌تواند با باقی ماندن اسد در دوران انتقالی موافقت کند

وزیر خارجه انگلیس با اعلام اینکه لندن حاضر است "عمل گرا"تر باشد گفت که انگلیس می‌تواند با باقی ماندن اسد در قدرت در دوران انتقالی موافقت کند اگر این اقدام به حل و فصل بحران سوریه کمک کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، فیلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلیس به اعضای کمیته روابط خارجی پارلمان این کشور گفت که راه‌حل سیاسی بر راه‌حل نظامی درخصوص سوریه ارجحیت دارد و انگلیس به صراحت به روسیه و ایران اعلام کرده است که حاضر است در مورد طرح باقی ماندن اسد به طور موقت در قدرت مذاکره کند.

هاموند با تاکید بر اینکه دولت انتقالی می‌تواند چند ماهه باشد، گفت: اگر یک طرح قابل قبولی برای دوران انتقالی با حضور اسد در قدرت ارائه شود و این دولت در یک دوره زمانی مشخص سر کار باشد ما حاضریم آن را مورد بررسی و مذاکره قرار دهیم.

سخنگوی دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس نیز در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره اظهارات هاموند گفت: لندن دیدگاه خود را درباره اینکه اسد نباید بخشی از آینده درازمدت سوریه باشد، تغییر نداده است.

وی گفت: ما به صراحت اعلام کرده‌ایم که باید یک دوران انتقالی آغاز شود. اگر شرکای بین‌المللی ما بخواهند با ما درخصوص یک دولت انتقالی در سوریه همکاری کنند، البته ما حاضر به مذاکره و همکاری هستیم.

انتهای پیام

کد N952059

وبگردی