آفتاب

تاکید اراکی بر ضرورت برنامه‌ریزی دقیق در بعد فرهنگی برای مهاجران خارجی

تاکید اراکی بر ضرورت برنامه‌ریزی دقیق در بعد فرهنگی برای مهاجران خارجی

رییس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، با بیان این که ایران تنها کشور منطقه است که بیش‌ترین پذیرش مهاجر خارجی و خدمت‌رسانی به این افراد را داشته است تصریح کرد: در بعد فرهنگی مهاجران باید طرح‌های دقیقی برنامه‌ریزی و اجرا شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، آیت‌الله محسن اراکی روز چهارشنبه در دیدار با مدیرکل اتباع و مهاجران استانداری قم با اشاره به مهاجرت اتباع خارجی به ایران، بر حفظ کرامت این افراد تاکید کرد.

او با بیان این که فرهنگ تکریم و احترام به مهاجران باید در سطح جامعه گسترش پیدا کند، نقش نهادهای فرهنگی در این زمینه را مورد توجه قرار داد و افزود: صدا و سیما می‌تواند نقش موثری را در این راستا ایفا کند.

آیت الله اراکی حضور بسیاری از اتباع افغانستان و عراقی در سپاه بدر در هشت سال دفاع مقدس را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: این امر یکی از اتفاقات نادر در کشور بود که تبعه خارجی برای ملتی دیگر بدون هیچ الزامی وارد میدان جنگ شود و خون خود را تقدیم کند و باید کار ویژه‌ای برای تجلیل از خانواده مهاجران شهید صورت گیرد.

استاد حوزه علمیه سیاست‌ها و استراتژی استکبار جهانی هم‌چون انگلستان و آمریکا از 200 سال پیش تاکنون را موجب ایجاد اختلاف و خشنونت در منطقه دانست و خاطرنشان کرد: مسوولان و ملت ایران باید هوشیار باشند تا توطئه‌های دشمن را خنثی کنند.

وی با بیان این که ایران تنها کشور منطقه است که بیش‌ترین پذیرش مهاجر خارجی و خدمت‌رسانی به این افراد را داشته است تصریح کرد: در بعد فرهنگی مهاجران باید طرح‌های دقیقی برنامه‌ریزی و اجرا شود.

آیت‌الله اراکی نخبگان مهاجر را سرمایه‌های کشور دانست و افزود: باید امکاناتی فراهم شود تا این عزیزان از خدمات ویژه بهره‌مند شوند، چرا که میزان قدرت و نفوذ هر کشور وابسته به نخبگان آن کشور است.

شیرمحمدی، مدیرکل اتباع و مهاجران استانداری قم نیز در این دیدار گزارشی از عملکرد این اداره کل ارائه کرد.

تشکیل کارگروه فرهنگی متشکل از نخبگان فرهنگی جامعه المصطفی (ص) العالمیه، تشکیل جلسات "خانواده سالم"، ایجاد ستاد برگزاری یادواره شهدای مشترک ایران و افغانستان، شناسایی بیش از 2000 نفر از اقشار آسیب‌پذیر و جذب کمک‌های بین‌المللی در رابطه با خانواده‌های بی بضاعت، تسهیل در امور اداری اتباع در حد امکان و هم‌چنین گسترش فعالیت‌های وب سایت به منظور کاستن از مراجعات حضوری اتباع از اهم اقدامات گزارش شده توسط مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی بود.

انتهای پیام

کد N951674

وبگردی