آفتاب
نقوی حسینی در نشست خبری :

برخورد سیاسی کمیسیون با برجام را تکذیب می کنم

برخورد سیاسی کمیسیون با برجام را تکذیب می کنم

سخنگوی کمیسیون ویژه رسیدگی به برجام با تاکید بر اینکه قرار است اعضای این کمیسیون به عنوان موافق یا مخالف برجام سخن نگویند و دیدگاه سیاسی خود را کنار بگذارند گفت: برخورد سیاسی کمیسیون با برجام را تکذیب می‌کنم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سید حسین نقوی حسینی در نشست خبری خود که امروز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد در پاسخ به این سوال که شبهاتی در مورد نگاه سیاسی کمیسیون به برجام و مهمانان کمیسیون یعنی عراقچی و جلیلی وجود دارد گفت : به هیچ عنوان اینگونه نیست و اگر احساس این است که با آقای جلیلی به گونه دیگری برخورد شده از صدا وسیما درخواست می کنیم نشست آقای جلیلی را پخش کند. زیرا نشست ایشان پخش نشده در حالیکه هر دو نشست آقای عراقچی پخش شده است و اگر جلسه کمیسیون با آقای جلیلی هم پخش شود به این شبهات پاسخ داده می‌شود.

وی اضافه کرد: بحث ما در کمیسیون بحث جدی است و کسی با نگاه سیاسی از مهمانان سوال نمی‌کند بلکه اعضا در پی پاسخ به ابهامات هستند. ان شاء الله در فیلم نشست آقای جلیلی هم خواهید دید که بحث ها جدی است و حتی گاهی به تندی می گراید. البته در همه جلسات هم همین طور است. برخی رسانه‌ها می گویند در جلسه آقای عراقچی تنش وجود داشته در حالیکه تنشی نبوده بلکه بحث‌ها جدی است و اعضای کمیسیون از همه گرایش ها و جریانات حضور دارند و بنا بر این است که هیچ کس به عنوان موافق یا مخالف حرف نزد تا ارزیابی درستی از برجام داشته باشد و دیدگاه سیاسی را کنار بگذاریم لذا برخورد سیاسی با برجام را تکذیب می‌کنم.

وی درباره نحوه گزارش جلسات کمیسیون برجام نیز خاطر نشان کرد: من به عنوان سخنگو باید امانتدار باشم و آنچه که در کمیسیون می گذرد را منتقل می‌کنم. اگر چه آنچه من می گویم ممکن است با دیدگاه برخی افراد منطبق نباشد اما اینکه مثلا اینکه آقای عراقچی از برجام دفاع کرده را منتقل می کنم که این به معنای طرفداری از عراقچی نیست. مثلا ایشان گفت که به عنوان کارشناس صلاح نمی داند برجام به شکل لایحه به میدان بیاید و من هم همین را منتقل کردم این که ممکن است شخص من یا کمیسیون نظر دیگری داشته باشیم اما باید امانتدار کسی باشیم که در کمیسیون اظهار نظر می‌کند و همان را به مردم منتقل می کنیم.

ادامه دارد...

کد N950274

وبگردی