آفتاب

یونیسف: یک چهارم پناهجویان سوری را کودکان تشکیل می‌دهند

یونیسف: یک چهارم پناهجویان سوری را کودکان تشکیل می‌دهند

یونیسف با اعلام اینکه در حال حاضر 106 هزار کودک سوری از کشور خود آواره شده‌اند، نسبت به گسترش این بحران هشدار داد. در همین راستا دولت الجزایر اعلام کرد مقدمات ثبت نام ده‌ها کودک سوری در مدارس این کشور فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نوشته روزنامه لبنانی السفیر، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) با اشاره به اینکه تعداد کودکان سوری در معرض خطر از اول سال 2015 به بیش از 106 هزار تن رسیده، نسبت به افزایش این تعداد هشدار داد.

این سازمان اعلام کرد با افزایش 75 درصدی مهاجران سوری در نیمه اول سال جاری میلادی، در حال حاضر کودکان سوری یک چهارم تعداد کل پناهجویان را تشکیل می‌دهند.

این سازمان از کشورهای جهان خواست به این کودکان و خانواده‌هایشان ویزا داده و نیازهای اساسی آنها را به محض ورود تامین کنند تا بتوانند پیش از آغاز فصل سرما اسکان یابند.

یونیسف در بیانیه‌ای اعلام کرد که ما از همه می‌خواهیم با ارائه خدمات اساسی به این کودکان مانند مراقبت‌های پزشکی، غذا، آموزش، حمایت عاطفی و تامین سرپناه مناسب از آنها حمایت کنند.

این سازمان ادامه داد: باید برای مراقبت از کودکان تعداد مناسبی کارشناس اعزام شوند و تا زمانی که خانواده‌های سوری در حال مهاجرت هستند، عملیات جستجو و نجات نه تنها در دریا بلکه در خشکی نیز ادامه یابد و تمام تلاش‌ها برای جلوگیری از سوء استفاده و آزار این کودکان انجام شود.

یونیسف در پایان تاکید کرد در تمامی قطعنامه‌های مربوط به مساله پناهجویان، منافع این کودکان باید در اولویت قرار گیرد.

در همین راستا، سعیده بن حبیلس، رئیس مرکز هلال احمر الجزایر در گفتگو با تلویزیون این کشور اعلام کرد که به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید، تسهیلات لازم برای ثبت نام کودکان سوری در مدارس این کشور فراهم شده است.

حبیلس ادامه داد: هلال احمر الجزایر تمامی وسایل آموزشی مورد نیاز را برای این کودکان فراهم می‌کند تا بتوانند به شکل عادی تحصیلات خود را ادامه دهند.

الجزایر از آغاز بحران سوریه در سال 2011 تاکنون میزبان 12 هزار پناهجوی سوری بوده و دو اردوگاه برای اسکان این آوارگان در پایتخت این کشور برپا کرده است.

انتهای پیام

کد N949931

وبگردی