آفتاب
وزیر اطلاع رسانی سوریه:

تصمیم گیری در مورد آینده اسد به شهروندان سوریه مربوط است

تصمیم گیری در مورد آینده اسد به شهروندان سوریه مربوط است

عمران الزعبی وزیر اطلاع رسانی سوریه تاکید کرد تصمیم گیری در مورد بقا و رهبری بشار اسد بر عهده شهروندان است و در این زمینه هیچ بحثی وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، الزعبی با تاکید بر اینکه تصمیم گیری در مورد آینده سوریه بر عهده مردم این کشور است، گفت: مسئله مهاجران سوری یکی از مهمترین پیامدهای انسانی ناشی از تروریسم در سوریه است.

وی افزود: برخی تلاش کردند از تراژدی به وجود آمده در مورد تصویر آیلان کردی کودک غرق شده سوری بهره برداری سیاسی کنند، ولی ما نمی خواهیم از این مصیبت بهره برداری سیاسی کنیم و باید این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وزیر اطلاع رسانی سوریه تصریح کرد: برخی کشورهای حامی تروریسم به کشور ما تروریست اعزام می کنند و همین تروریست ها تفکر و رفتار خود را به جوامع این کشورها منتقل می کنند.

وی عربستان را مسئول مصیبت شهروندان سوری و مصیبت شهروندانی که به کشورهای اروپایی مهاجرت می کنند، دانست و گفت: چگونه ممکن است عربستان آوارگان سوری را پناه دهد در حالی که خود از تروریسم حمایت می کند و چگونه ممکن است از آنها استقبال کند در حالی که از ۵ سال پیش به حجاج سوری اجازه نداده است فریضه حج را در مکه مکرمه به جای آورند.

الزعبی نزدیکترین ابتکار عمل برای پایان بخشیدن به بحران سوریه را راه حلی دانست که حاکمیت، تمامیت ارضی و منافع ملی کشورش را به طور کامل حفظ کند. وزیر اطلاع رسانی سوریه با اشاره به تلاش های دولت روسیه برای حل بحران سوریه گفت: دولت روسیه از روند سیاسی در کشور حمایت می کند و تلاش هایش در این زمینه برای دمشق حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه موضوعی با عنوان دیپلماسی عربستان وجود ندارد بلکه بازتابی از مواضع کشورهای غربی را در این کشور شاهد هستیم، تاکید کرد: اگر حمایت سیاسی آمریکا نبود حوادث سوریه به وجود نمی آمد.

 

کد N949217

وبگردی