آفتاب

ارتش سوریه مانع پیشروی داعش در حومه حمص شد/درگیری بین داعش و مخالفان مسلح در جنوب دمشق

ارتش سوریه مانع پیشروی داعش در حومه حمص شد/درگیری بین داعش و مخالفان مسلح در جنوب دمشق

همزمان با وقوع درگیری‌ها میان مخالفان مسلح سوری و داعش در نزدیکی دمشق، ارتش سوریه مانع از پیشروی داعش در حومه حمص شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، منابع سوری اعلام کردند که ارتش این کشور مانع از پیشروی داعش در شهرک "القریتین" در حومه حمص تا منطقه شرق قلمون شد.

این در حالی است که برخی منابع اعلام کردند که داعش کنترل تپه‌ها و مراکزی در اطراف چاه نفتی "جزل" در حومه حمص را در دست گرفته است.

از سوی دیگر، منابع مخالف از وقوع درگیری‌ها میان داعش و شورشیان مسلح سوری در اطراف منطقه "العسالی" در جنوب دمشق خبر دادند.

تروریست‌های داعش اخیرا پس از درگیری‌های شدید با شورشیان مسلح سوری وارد منطقه " الحجر الاسود" در نزدیکی منطقه العسالی شدند و اکنون تلاش می‌کنند تا در اطراف دمشق پیشروی کنند.

در درگیری‌های نیروهای ارتش سوریه و مخالفان مسلح سوری عصر یکشنبه یکی از سرکردگان مخالفان در جبهه شهر داریا در حومه غربی دمشق کشته شد اما مخالفان در عین حال تا حدی در منطقه العسالی پیشروی داشته‌اند.

منابع میدانی گفتند: مقداد بن عمرو ملقب به ابوعامر کفرسوسه‌، فرمانده نظامی گروه "الاتحاد الاسلامی وابسته به اجناد الشام در درگیری با نیروهای سوری کشته شد.

گروه اجناد الشام 12 عضو دیگر خود را نیز در این درگیری‌ها از دست داد. این گروه درگیری‌ها در منطقه الجمعیات در نزدیکی فرودگاه نظامی المزه را با هدف تصرف مناطق مختلف از دوم اوت آغاز کرده است.

انتهای پیام

کد N948143

وبگردی