آفتاب

انتقاد تند وزیر خارجه سوریه از خوی استعمارگرانه انگلیس

انتقاد تند وزیر خارجه سوریه از خوی استعمارگرانه انگلیس

وزیر خارجه سوریه در نامه‌ای خطاب به مسئولان سازمان ملل از سیاست‌های استعماری انگلیس به شدت انتقاد کرد و خواهان توقف این مساله شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از سایت النشره لبنان، ولید معلم، وزیر خارجه سوریه در نامه‌های جداگانه به دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت، گفت: انگلیس این روزها دوباره تلاش می‌کند با تکرار تاریخ نفرت‌انگیز خود، نقشه تقسیم کشورها و تحقق منافع خود را با در پیش گرفتن سیاست استعماریش عملی کند.

وی در این نامه آورده است: مردم سوریه نیز همانند دیگر کشورها در آسیا، آفریقا، خاورمیانه و آمریکای لاتین همچنان از سیاست‌های استعماری دولت انگلیس و نقش آن در تقسیم کشورها رنج می‌برند.

معلم در ادامه اظهار داشت: مقامات انگلیس حقی برای مردم سوریه در نبرد با تروریسم و مقابله با خطراتی که تروریسم برای آنها دارد، قائل نیستند. لندن تلاش دمشق برای برقراری امنیت و صلح و بیرون راندن تروریست‌هایی که از بیش از صد کشور جهان از جمله انگلیس به سوریه آمده‌اند را نادیده می‌گیرد

وزیر خارجه سوریه گفت: اقدامات انگلیس بسیار ننگ‌آور است و با وظیفه‌ای که در خصوص دفاع از خاک کشورها بر اساس منشور سازمان ملل و قوانین بین المللی و نیز قطعنامه‌های شورای امنیت بر دوش کشورهای جهان گذاشته شده، مخالف است.

انتهای پیام

کد N947637

وبگردی