آفتاب

تماس تلفنی نخست‌وزیر عراق با داوود اوغلو درباره اتباع ربوده شده ترکیه

تماس تلفنی نخست‌وزیر عراق با داوود اوغلو درباره اتباع ربوده شده ترکیه

نخست وزیر عراق در تماس تلفنی با همتای ترکیه‌ای خود به وی اطمینان داد که بغداد تمام توان خود را برای یافتن شهروندان ربوده شده‌ ترکیه به کار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجیان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری بوابه الفجر، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در تماس تلفنی با احمد داود اوغلو، نخست وزیر ترکیه به بررسی راه‌های تقویت روابط دو جانبه بر اساس منافع مشترک دو کشور پرداخته و درباره آخرین تحولات سیاسی و امنیتی در دو کشور و نیز خطرات گروه تروریستی داعش برای منطقه و جهان گفتگو کردند.

العبادی با اشاره به اینکه عراق با تهدیدات گروه‌های تروریستی مختلفی رو‌به‌رو است و تاکنون بارها بر آنان پیروز شده است، تاکید کرد که نیروهای امنیتی کشورش با تمام توان برای یافتن شهروندان ترکیه و بازگرداندن آنها به کشورشان تلاش می‌کنند. وی از ترکیه و دیگر کشورهای منطقه و جهان خواست در این راه و نیز ریشه‌کن‌ کردن تفکرات افراطی به عراق کمک کنند.

داود اوغلو نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات عراق برای آزادی و نجات کارگران و مهندسان ترکیه‌ای ربوده شده، تاکید کرد آنکارا با مشارکت در ائتلاف ضد داعش در نبرد با تروریسم، از عراق بر حمایت می‌کند.

ساعات اولیه صبح روز چهارشنبه دوم سپتامبر، 18 کارگر و مهندس ترکیه که مشغول کار در پروژه ساخت یک استادیوم فوتبال در شهرک الصدر بغداد بودند، توسط گروهی ناشناس ربوده شدند.

یک منبع امنیتی اعلام کرد که این گروه مسلح با استفاده از چند ماشین شاسی بلند کارگران را ربودند. مسئولان امنیتی عراقی نیز تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده‌اند.

ابراهیم الجعفری، وزیر خارجه عراق نیز در دیدار با فاروق قایم‌چی، سفیر ترکیه در عراق، این آدم‌ربایی را در راستای مانع‌تراشی در راه گسترش و بهبود روابط میان دو کشور دانست و گفت: این آدم‌ربایی خیلی از مساله تروریسمی که در عراق وجود دارد، دور نیست.

انتهای پیام

کد N945711

وبگردی