آفتاب
قائم‌مقام معاونت اجتماعی قوه قضائیه:

بدون همکاری مردم در کاهش وقوع جرم موفق نیستیم

بدون همکاری مردم در کاهش وقوع جرم موفق نیستیم

قائم‌مقام معاونت اجتماعی و امور پیشگیری از جرم قوه قضائیه گفت: بدون همکاری مردم در کاهش وقوع جرم موفق نیستیم؛ زیرا اصلی‌ترین مخاطب جرم، مردم هستند.

قائم‌مقام معاونت اجتماعی و امور پیشگیری از جرم قوه قضائیه گفت: بدون همکاری مردم در کاهش وقوع جرم موفق نیستیم؛ زیرا اصلی‌ترین مخاطب جرم، مردم هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان، مهدی امیری اصفهانی در افتتاحیه اولین کارگاه ملی تربیت مدرس پیشگیری رشدمدار که در دادگستری خراسان رضوی برگزار شد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شاهد افزایش وقوع جرم هستیم، عنوان کرد: حوزه پیشگیری از وقوع جرم یک مقوله مهم در نظام اجرایی کشور است. برای این حوزه ارائه دیدگاه‌های علمی و همکاری بین بخشی بسیار مهم هستند، اما نباید از ظرفیت‌های مردمی غافل شویم.

وی اضافه کرد: امیدواریم با همکاری دستگاه‌ها و بخش‌های مرتبط دولتی و غیردولتی در آینده نزدیک شاهد توقف روند افزایشی و پس از آن شاهد وقوع جرم باشیم.

قائم‌مقام معاونت اجتماعی و امور پیشگیری از جرم قوه قضائیه با بیان اینکه در سال جاری با همه ظرفیت‌های کشور تلاش شد تا چند جرم آسیب‌زا را شناسایی کنیم، ‌گفت: امیدواریم در پایان سال شاخص این جرائم را کاهش دهیم، برای این منظور همکاری بین بخشی و فرابخشی در نظام جمهوری اسلامی مهم است. قوه قضائیه در آینده نزدیک با همکاری سایر قوا می‌تواند روند افزایشی وقوع جرم را متوقف کند.

امیری اصفهانی تصریح کرد: بدون همکاری مردم در کاهش وقوع جرم موفق نیستیم؛ زیرا اصلی‌ترین مخاطب جرم، مردم هستند با یک همکاری صحیح می‌توانیم در کاهش روند جرم موفقیت داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه بخشی از عوامل وقوع جرم خارجی هستند، ادامه داد: فضای مجازی فضایی است که در اختیار ما نیست. دنیای ارتباطی همه مرزها را درنوردیده است. در زمینه‌هایی که اختیار داریم امکان برنامه‌ریزی و مدیریت وجود دارد اما تمام نتایج تحت تاثیر بخش داخلی نیست.

قائم‌مقام معاونت اجتماعی امور پیشگیری از جرم قوه قضائیه عنوان کرد: امروزه به دلیل وضعیت خاصی که نظام ارتباطاتی دنیا دارد در بسیاری از کشورها شاهد افزایش جرم هستیم. سازمان ملل نیز در این زمینه ابراز نگرانی کرده است.

امیری اصفهانی با بیان اینکه در حوزه داخلی موارد مختلف را کنترل می‌کنیم، گفت: سعی شده در این حوزه برنامه‌ها را متمرکز کنیم تا بتوانیم از ظرفیت موجود نهایت استفاده را داشته باشیم، اما در بخش خارجی نیازمند همکاری با سایر کشورها هستیم.

قائم‌مقام معاونت اجتماعی امور پیشگیری از جرم قوه قضائیه با اشاره به فراوانی پرونده‌های قوه قضائیه، گفت: مواد مخدر و جرائم مرتبط با آن اولین پرونده‌های قوه قضائیه هستند. سرقت و جرائم فضای مجازی نیز در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

امیری‌اصفهانی اظهار کرد: در آسیب‌های اجتماعی نیز موارد مرتبط با خانواده به ویژه طلاق از اصلی‌ترین موضوع است به همین دلیل باید در عرصه پیشگیری جدی‌تر عمل کنیم.

وی با بیان اینکه سیاست کلی برنامه ششم توجه به حوزه تحکیم خانواده و کاهش نرخ طلاق است، تصریح کرد: در احکام برنامه ششم توسعه و در قوه قضائیه حساسیت ویژه‌ای برای این موضوع وجود دارد. امیدواریم با همکاری نهادهایی که از قبل در این زمینه وجود دارد و با تقویت آن‌ها بتوانیم از ظرفیت‌های غیرقضایی نیز استفاده کنیم.

قائم‌مقام معاونت اجتماعی امور پیشگیری از جرم قوه قضائیه عنوان کرد: مجازات جایگزین نیز یک سیاست کلی است که در برنامه ششم توسعه مورد تائید است. قوه قضائیه نسبت به اعمال مجازات جانشین توجه ویژه‌ای دارد.

انتهای پیام

کد N942274

وبگردی