آفتاب

مرگ ابهام‌آمیز جوان سیاهپوست در زندانی در ایالت ویریجینیای آمریکا

مرگ ابهام‌آمیز جوان سیاهپوست در زندانی در ایالت ویریجینیای آمریکا

یک جوان سیاهپوست آمریکایی که تنها به جرم دزدیدن مواد غذایی به ارزش پنج دلار در ایالت ویرجینیا به زندان افتاده بود در شرایطی ابهام‌آمیز در زندان جان باخته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از پایگاه کریشن ساینس مانیتور، جمیچیل میچل، چهار ماه پیش به جرم دزدیدن مواد غذایی به ارزش پنج دلار از یک فروشگاه زنجیره‌ای مشهور آمریکا به زندان افتاد اما اکنون گزارش شده که جسد او در شرایطی ابهام آمیز که هنوز فاش نشده در زندان پیدا شده است.

فعالان محلی از بابت مرگ این جوان سیاهپوست 24 ساله در زندانی در شهر پورتسموث ایالت ویرجینیا در چند روز گذشته اظهار خشم کرده اند. یک روزنامه محلی گزارش داده که میچل دچار بیماری روانی شده بود و منتظر بود که به بیمارستان روانی منتقل شود.

در حالی که چهار ماه پیش میچل تنها به خاطر یک دزدی کوچک به ارزش پنج دلار به زندان افتاده بود اما اکنون گزارش شده که جسد او در زندان منطقه‌ای همپتون رودز پیدا شده است. پلیس پورتسموث در 22 آوریل بعد از آن که میچل اقدام به دزدیدن مواد غذایی به ارزش پنج دلار شامل یک شکلات، یک کیک و یک آب معدنی گاز دار از یک شعبه فروشگاه زنجیره ای 7-Eleven کرد او را دستگیر کرد.

مقامهای پلیس پورتسموث و زندان منطقه‌ای همپتون رودز از پاسخ به درخواست‌ها به منظور اطلاع‌رسانی در مورد این پرونده خودداری کردند.

بر اساس اعلام یک رسانه محلی، یک قاضی میچل را که ظاهرا به بیماری دوقطبی مبتلا بوده فاقد صلاحیت برای محاکمه دانسته و دستور داده بود او را تحت مراقبت پرسنل ذی‌صلاح در بیمارستان روانی دولتی در منطقه ویلیامزبرگ بفرستند اما در سه ماه گذشته به رغم صدور این حکم در 21 مه میچل در انتظار برای خالی شدن تختی در این بیمارستان در زندان مانده بود.

بر اساس گزارشها جسد میچل در ساعت 5:45 صبح به وقت محلی در روز چهارشنبه 19 اوت در سلولش پیدا شد و به گفته خاله‌اش او اعتصاب غذا کرده و حدود 30 کیلوگرم وزن کم کرده بود.

علت رسمی مرگ او همچنان از سوی مقام‌ها در دست تحقیق است.

انتهای پیام

کد N939656

وبگردی