آفتاب

شکایت دولت اوکراین از گروه‌های مخالف انرژی هسته‌ای

شکایت دولت اوکراین از گروه‌های مخالف انرژی هسته‌ای

انرگواتم،‌ شرکت هسته‌ای دولت اوکراین در جدیدترین تلاش خود برای فرو نشاندن اعتراضات افکار عمومی اوکراین نسبت به خطرات 15 راکتور هسته‌ای فرسوده این کشور، گروه‌های فعال مخالف انرژی هسته‌ای را مورد پیگرد قانونی قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری اکولوژیست، شرکت انرگواتم، اخیرا علیه مرکز ملی بوم شناختی اوکراین (NECU) اقدام قانونی انجام داده است.

دادگاه این پرونده روز گذشته با برگزاری نخستین جلسه استماع برگزار شد. در این پرونده شرکت انرگواتم فعالان مرکز ملی بوم شناختی اوکراین را به منتشر کردن اطلاعات نادرست علیه راکتورهای هسته‌ای اوکراین متهم کرده است که البته از عمر استاندارد این راکتورها گذشته است و نقص‌های ایمنی و فنی آن برکسی پوشیده نیست.

سخنگوی NECU در این مورد می‌گوید: این شکایت‌نامه علیه ما به جریان افتاده است تنها به آن دلیل که ما جرعت آن را داشتیم که در مورد واقعیات صحبت کنیم.

او هم‌چنین تاکید کرد:‌ واحدهای هسته‌ای با سیستم امنیتی فرسوده را نمی‌توان ایمن دانست و مردم اوکراین و کشورهای همسایه باید این موضوع را بدانند. ما معتقدیم که الزامات اخلاقی ما آن است که مردم را از شرایط کنونی با خبر سازیم.

انتهای پیام

کد N938210

وبگردی