آفتاب

شرکت بیش از ۱۰۰۰ چترباز در ادامه رزمایش هوایی ناتو در آلمان

شرکت بیش از ۱۰۰۰ چترباز در ادامه رزمایش هوایی ناتو در آلمان

بیش از هزار چترباز ناتو در رزمایشی که به بهانه آمادگی برای حفظ امنیت شرق اروپا در جنوب آلمان برگزار می شود، حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، آلمان میزبان هزاران نیروی نظامی ناتو برای برگزاری بزرگترین رزمایش این پیمان نظامی از زمان پایان جنگ سرد است. در همین راستا روز چهارم شهریور بیش از هزار چترباز ناتو در جنوب آلمان فرود می آیند.

بر این اساس در قضیه بحران اوکراین ۱۳ کشور عضو ناتو تصمیم گرفته اند نیروهای نظامی خود را در منطقه تقویت کنند. «کریستین مارکوارت» سخنگوی ارتش آمریکا با اعلام این خبر به خبرگزاری فرانسه گفت: این نیروها آموزشهای هوابرد را در کشورهای ایتالیا، بلغارستان و رومانی دیده اند که در کنار آنها نیروهای نظامی آمریکایی به عنوان پشتیبان عمل می کنند.

فرماندهی آمریکایی این رزمایش که مرکز آن در منطقه گرافنور ایالت بایرن آلمان است با اعلام این مطلب از مشارکت حدود ۵ هزار نظامی از ۱۱ کشور عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در آن خبر داد. بر این اساس رزمایش مذکور تا ۱۳ سپتامبر (بیست و دوم شهریور) در آلمان، بلغارستان، رومانی و ایتالیا به اجرا در می آید.

طبق این گزارش نقطه عطف رزمایش مذکور روز بیست و ششم آگوست (چهارم شهریور) در آلمان و بلغارستان خواهد بود که طی آن جنگنده های ائتلاف ناتو بیش از هزار چتر باز را در مناطق تعیین شده در خاک آلمان رها می کنند.

مقامات ناتو مدعی اند الحاق کریمه در ماه مارس سال گذشته میلادی و بحران شرق اوکراین جدی ترین چالش این پیمان از زمان جنگ سرد محسوب می شود. هفته گذشته ناتو به جدایی طلبان طرفدار روسیه در شرق اوکراین هشدار داد و ایجاد امنیت در منطقه را مسئولیت ویژه روسیه عنوان کرد.

گفتنی است ۲۸ کشور اتحادیه اروپا در آخرین جلسه این اتحادیه در بروکسل با تشکیل ائتلافی به رهبری آمریکا برای ایجاد امنیت در شرق این قاره توافق کردند.

 

کد N935509

وبگردی