آفتاب
معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل:

رسالت پدافند غیرعامل، ارتقای پایداری ملی است

رسالت پدافند غیرعامل، ارتقای پایداری ملی است

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل گفت: رسالت پدافند غیرعامل ارتقاء پایداری ملی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان(ایسنا) منطقه لرستان، غلامعلی حیدری در جلسه شورای پدافند غیر عامل استان، افزود: رسالت پدافند غیرعامل کاهش آسیب‌پذیری و ارتقا پایداری ملی است این رسالت باید با آموزش، توجیه و فرهنگ‌سازی شود.

وی اظهار کرد: تهدیدها ممکن است مانند شیوع بیماری‌های خطرناک از جمله تب کریمه کنگو باشد، برخی از تهدیدها نیز می‌تواند به‌صورت سایبری در فضای مجازی باشد.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل تصریح کرد: با این حملات سایبری ممکن است اطلاعات یک کشور را ببرند یا در سازمان‌ها و دستگاه‌هایی که به مردم سرویس می‌دهند اختلال ایجاد کنند، حتی حمله سایبری می‌تواند تلفات جانی ایجاد کند.

حیدری اضافه کرد: در فضای مجازی اگر مراقبت نکنیم ممکن است یک موضوع غیرواقعی کوچک و بومی را به سوء استفاده‌های ملی و بین‌المللی تبدیل کنند، رعایت پدافند غیر عامل خودبه خود از تهدیدها پیشگیری می‌کند.

وی بیان کرد: اقتدار کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران بالاست، قدرت ایران به‎حدی است که جرات جسارت به خود نمی‌دهند، یکی از کارشناسان غربی اذعان کرد مراکز هسته‌ای ایران دارای سه خصوصیت است که موقعیت برای حمله نظامی آنها فراهم نیست.

این مقام مسئول گفت: اول اینکه فناوری در مراکز هسته‌ای ایران به‌صورت کاملاً بومی است، دوم اینکه مراکز هسته‌ای ایران در عمق زمین قرار دارد و به‎شدت آسیب‌ناپذیر است و سوم اینکه مراکز هسته‌ای ایران پراکنده ساخته شده است، مبانی پدافند غیرعامل در مراکز هسته‌ای ما کاملاً در نظر گرفته شده و این خود پیشگیری کننده است.

حیدری به خطرات و تهدیداتی که به‌صورت حادثه و بلایای طبیعی یا به‌صورت بیماری مشترک بین انسان و دام و بیماری‌هایی که به دلیل نبود سلامت غذایی امنیت غذایی انسان را مورد حمله قرار می‌دهد، اشاره کرد و افزود: سازمان‌ها و دستگاه‌ها در برنامه‌ها و پروژه‌های خود باید مبانی پدافند غیرعامل را در نظر بگیرند و رعایت کنند.

وی اظهار کرد: به‌منظور اینکه بحث برنامه‌های پدافند غیرعامل به‌صورت راهبردی پیش برود، در راس سازمان مدیر پدافند غیرعامل و در استان‌ها دبیر پدافند غیر عامل داریم، برنامه‌هایی داریم که کار را پیش ببریم.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیر عامل خاطرنشان کرد: حدود ۱۲۰۰ نفر فارغ‌التحصیل پدافند غیر عامل در مقطع کارشناسی و ۱۵ نفر در مقطع کارشناسی ارشد در سطح کشور داریم، در شورای عالی آموزش و پرورش هم تصویب شد یک فصل از درس آمادگی دفاعی راجب پدافند غیر عامل باشد.

حیدری تصریح کرد: بحث پدافند غیرعامل این نیست که حتما سیل یا زلزله بیاید، ۶۰۰ سال پیش مبانی پدافند غیرعامل در معماری ایرانی رعایت می‌شده و امروز نیز براساس ماده ۲۱۵ هر پروژه‌ای که پیوست پدافند غیرعامل نداشته باشد نباید مجوز ساخت دریافت کند.

انتهای پیام

کد N935118

وبگردی