آفتاب

هنیه: ترس اسرائیل از انفجار غزه آن را به فکر آتش‌بس با مقاومت انداخته است

هنیه: ترس اسرائیل از انفجار غزه آن را به فکر آتش‌بس با مقاومت انداخته است

معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" تاکید کرد: ترس اسرائیل از انفجار غزه آن را واداشته تا برای بررسی آتش‌بس با مقاومت فلسطین واسطه‌هایی را بفرستد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت روزنامه القدس العربی، اسماعیل هنیه، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" سه‌شنبه شب گذشته در جریان مراسم رونمایی از کتاب "العصف الماکول" اثر دکتر محمود زهار از رهبران برجسته حماس خاطرنشان کرد: حادثه‌ای که برای من و ابوهمام (عماد علمی) روی داد، ارتباطی به رژیم صهیونیستی نداشت و «سرویس‌های امنیتی مقاومت در کمین دشمن صهیونیستی نشسته بودند.

هنیه تصریح کرد که نبرد آتی با رژیم صهیونیستی نبرد آزادی خواهد بود و در جنگ تابستان سال 2014 غزه، حماس نقشه جنگ را نکشیده بود، بلکه رژیم صهیونیستی بود که آن را آغاز کرد.

وی افزود: پس از گذشت یک سال از جنگ غزه، مقاومت و در راس آن گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی حماس به مراتب قویتر از قبل شده است و دشمن نگران انفجار غزه است و به همین خاطر، میانجیگرانی از کشورهای مختلف به غزه می‌فرستد تا زمینه حفظ آرامش اوضاع را فراهم سازد.

نایب رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد که کرانه باختری همچنان به تاریخ و جغرافیای خود وفادار خواهد ماند و ما از این منطقه و فلسطین چشم پوشی نخواهیم کرد.

هنیه با تاکید بر اینکه همکاری‌های امنیتی نمی‌تواند به مقاومت در کرانه باختری پایان دهد، تصریح کرد که این روایت زهار از جنگ غزه به خاطر مسائل مختلف از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و داستان واقعی جنگ به شمار می‌رود که ما ملت و مقاومت فلسطین تمامی فصول آن را تجربه کردیم و در آن به عملیات ملت و مقاومت فلسطین هم اشاره شده است.

در این مراسم دکتر محمود زهار برخی داستان‌های واقعی کتابش را که عملا در جنگ اخیر غزه برای مبارزان فلسطینی اتفاق افتاده بود، قرائت کرد.

گفتنی است که یکی از رهبران جنبش حماس به نام "عماد علمی" در جریان جنگ تابستان گذشته رژیم صهیونیستی علیه غزه زخمی و برای مداوا به یکی از بیمارستان‌های ترکیه منتقل شده بود. در آنجا عمل جراحی روی علمی صورت گرفت و پزشکان مجبور به قطع یکی از پاهای وی شدند.

انتهای پیام

کد N934701

وبگردی