آفتاب

لیبی کمک‌های جهانی برای حمله هوایی علیه مواضع داعش را خواستار شد

لیبی کمک‌های جهانی برای حمله هوایی علیه مواضع داعش را خواستار شد

وزیر امور خارجه لیبی بار دیگر درخواست کشورش را مبنی بر لغو تحریم‌های تسلیحاتی و استفاده از حملات هوایی بین‌الملل برای کمک به مقابله با گروه تروریستی داعش که به دنبال تشکیل یک پایگاه پشتیبانی در لیبی است، تکرار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، "محمد الدایری،" وزیر امور خارجه دولت لیبی مستقر در طبرق به خبرنگاران در پاریس گفت: اوضاع و شرایط بسیار جدی است. مردم می‌میرند، این واقعاً دردناک است. برخی را زنده‌به گور می‌کنند. لیبیایی‌ها نمی‌دانند چرا جامعه بین‌الملل به این خطرها توجهی نمی‌کند. در لیبی دو دولت رقیب وجود دارد و از زمانی که معمر قذافی، دیکتاتور سابق این کشور در 2011 کشته شد، این کشور شمال آفریقا دچار بحران شده است.

یک دولت که الدایری نیز عضوی از آن است، کنترل مناطق اعظم شرقی را پس از گریختن از طرابلس در ژوئیه 2014 برعهده دارد.

الدایری ادامه داد: گروه تروریستی داعش در شهرهای درنه، بنغازی، سرت و مصراته حضور دارد. آنها هنوز به حوزه‌های نفتی دست نیافته‌اند اما ما نگران هستیم که آنها کنترل برخی از جاه‌های نفتی را به دست بگیرند. اخیرا درخواست‌هایی از جانب رهبران داعش در عراق و سوریه برای تقویت واحدهای این گروه در لیبی مطرح شد. آنها به دنبال تبدیل لیبی به یک پایگاه پشتیبانی هستند.

وی افزود: داعش در حال حاضر در لیبی محدودیت دارد و به خاطر تلاش بی‌وقفه مردم به عقب رانده شده است. پس از 2011، لیبی را به حال خود رها کرده‌اند. از سازمان ملل می‌خواهیم تا تحریم‌های تسلیحاتی را که در 2011 اعمال شده، لغو کند. ما به دنبال تجهیزات پیچیده و پیشرفته نظامی نیستیم. بلکه می‌خواهیم سلاحی برای مقابله با تروریسم داشته باشیم.

وزیر امور خارجه دولت لیبی ادامه داد: ما امیدواریم که هرچه سریعتر شاهد دخالت بین‌الملل در مقابله با داعش باشیم چون این خطر در حال رشد است. اما هنوز هیچ نیرویی در لیبی وارد نشده است. امیدواریم که حمایت و پشتیبانی هوایی از نیروهای مسلح لیبی صورت گیرد. جامعه بین‌الملل منتظر شد تا موصل سقوط کند سپس در عراق مداخله کرد. ما نمی‌خواهیم شاهد تکرار این وضعیت در طرابلس یا مصراته هم باشیم.

انتهای پیام

کد N934477

وبگردی