آفتاب

خروج وزرای مقاومت و جریان ملی آزاد از نشست 5 ساعته کابینه لبنان

خروج وزرای مقاومت و جریان ملی آزاد از نشست 5 ساعته کابینه لبنان

همزمان با برگزاری تظاهرات جدید لبنانی‌ها در بیروت که در آن تظاهرکنندگان خواهان مجازات مسئولان فاسد دولت شدند، وزرای حزب‌الله و جریان ملی آزاد از نشست دولت خارج شدند و در نتیجه این نشست بدون رسیدن به راهکاری برای حل بحران به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه المیادین، کابینه لبنان روز سه شنبه پس از تظاهرات گسترده لبنانی‌ها در اعتراض به بحران زباله‌ها نشست فوق العاده‌ای برگزار کرد اما پس از گذشت چهار ساعت از این نشست وزرای حزب الله و جریان آزاد ملی به رهبری میشل عون، حزب "الطاشناق" و حزب المردة به رهبری سلمان فرنجیه در اعتراض به بهره برداری برخی جریانات از بحران زباله‌ در بیروت از نشست خارج شدند.

جبران باسیل، وزیر خارجه لبنان که جزو فراکسیون‌ میشل عون است، تاکید کرد: ما از جلسه کناره گیری کردیم چرا که موضوع زباله‌ها به یک نمایش تبدیل شده است.

حسین الحاج حسن، وزیر صنعت و از اعضای حزب الله نیز گفت: ما به دلیل کودتا علیه شراکت و تفاهم کناره گیری کردیم.

پس از پایان این جلسه نیز دولت مناقصه بین شرکت‌هایی را که خدمات بهداشتی ارائه می‌کنند لغو کرد.

کار جمع آوری زباله در بیروت در دست چند پیمانکار است که برای این کار از دولت پول می‌گیرند. اخیرا دولت به دلایل سیاسی و مشکلات داخلی از تمدید قرارداد با برخی از این پیمانکارها خودداری کرده که این امر باعث انباشته شدن زباله در بعضی مناطق پایتخت شده است.

جلسه فوق العاده دولت لبنان که پنج ساعت به طول انجامید بدون توافق بر سر راهکاری برای حل بحران به پایان رسیدن و پرونده بحران بار دیگر به کمیته وزارتی ارجاع داده شد.

وزرای شش گانه‌ای که از جلسه دولت کناره‌گیری کردند گفته‌اند که اداره امور از سوی دولت از طریق تفاهم و شراکت صورت نمی‌گیرد و برخورد با پرونده زباله‌ها یک "نمایش" است.

دولت لبنان همچنین با ارائه کمک‌هایی به ارزش 100 میلیون دلار برای منطقه عکار جهت انتقال زباله‌ها موافقت کرد.

از سوی دیگر خبرنگار شبکه الجزیره اعلام کرد که نیروهای ضد شورش لبنان شب گذشته تلاش کردند تا تظاهرات در مقابل مقر دولت در بیروت را متفرق کنند. تظاهرکنندگان خواهان محاکمه مسئولان فاسد در دولت شدند. در جریان این تظاهرات درگیری‌ها میان دو طرف رخ داد. این تظاهرات در حالی انجام شد که فعالان لبنانی تظاهرات خود را به روز شنبه موکول کرده بودند.

انتهای پیام

کد N934476

وبگردی