آفتاب

آغاز نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن

آغاز نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن

نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک کارشناسی و بالاتر به حافظان کل قرآن کریم ویژه خواهران در دانشکده علوم و معارف قرآن کریم آغاز شد.

نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک کارشناسی و بالاتر به حافظان کل قرآن کریم ویژه خواهران در دانشکده علوم و معارف قرآن کریم آغاز شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام یحیی صالحی‌زاده کارشناس آموزش مرکز امور قرآنی با اعلام این مطلب اظهار کرد: آزمون اعطای مدرک به حافظان کل قرآن ویژه برادران هم در روز سوم و چهارم شهریور با حضور 8 داور برگزیده کشوری در محل دانشکده علوم و معارف قرآن در تهران برگزار خواهد شد.

وی گفت: تعداد کل داوطلبان برای شرکت در این آزمون 542 نفر است که 190 نفر از آنان را برادران و مابقی را خواهران تشکیل می‌دهند.

به گفته کارشناس آموزش مرکز امور قرآنی به داوطلبانی که در این آزمون انتخاب شوند، مدرک کارشناسی علوم قرآنی اعطا و مجاز به شرکت در دوره کارشناسی ارشد علوم قرآنی خواهند بود.

صالحی‌زاده با اشاره به این مطلب که آزمون خواهران از 31 مرداد آغاز شده است و تا سوم شهریور ادامه دارد، خاطرنشان کرد: روش ورود به این آزمون به این ترتیب است که حافظ کل قرآن باید در آزمون کارشناسی ارشد، رشته علوم قرآنی شرکت و در موقع ثبت نام، نسبت به استفاده از سهمیه حافظان قرآن اقدام کند.

کارشناس آموزش مرکز امور قرآنی یادآور شد: این آزمون همه ساله از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه در تهران برگزار می‌شود و در مورد شرکت کنندگان در آن باید گفت دارا بودن مدرک کارشناسی ملاک اصلی نیست.

صالحی‌زاده متذکر شد: در آزمون امسال، بخش ترجمه قرآن از جزء یک و 30 در نظر گرفته شده است، در حالی‌که سال‌های گذشته به دلیل مشکلات ساختاری این بخش برگزار نمی‌شد.

وی اضافه کرد: دارندگان مدارک تخصصی حفظ قرآن (درجه 1، 2 و 3) از شرکت در آزمون شفاهی معاف هستند ولی بایستی مدرک تخصصی حفظ خود را به نمایندگان سازمان سنجش ارائه کنند تا نسبت به صدور مدرک اقدام شود.

صالحی‌زاده تصریح کرد: اعلام نتایج و رسیدگی به اعتراضات در حیطه اختیارات سازمان سنجش است و داوطلبان باید در این مورد به این سازمان مراجعه کنند.

کارشناس آموزش مرکز امور قرآنی در پایان تأکید کرد: طبق قانون هزینه برگزاری آزمون باید از خود داوطلبان اخذ شود، اما سازمان اوقاف تاکنون نه از داوطلبان و نه از سازمان سنجش هزینه‌ای دریافت نکرده است و برگزاری آن را به مثابه خدمتی به جامعه قرآنی تلقی می‌کند.

انتهای پیام

کد N931970

وبگردی