آفتاب

لاوروف: سفر پوتین به پکن انگیزه‌ای جدید برای گسترش روابط دوجانبه است

لاوروف: سفر پوتین به پکن انگیزه‌ای جدید برای گسترش روابط دوجانبه است

وزیر خارجه روسیه گفت، سفر رئیس‌جمهوری این کشور به چین انگیزه جدیدی به همکاری‌های استراتژیک میان مسکو- پکن می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، چین در سوم سپتامبر رژه نظامی مهمی را به مناسبت هفتادمین سالروز پیروزی چین بر ژاپن در جنگ جهانی دوم برگزار می‌کند. انتظار می‌رود که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به همراه سران ده‌ها کشور دیگر در این مراسم حضور یابد.

در همین حال "سرگئی لاوروف"، وزیر خارجه روسیه در مقاله‌ای برای روزنامه‌های "روسیسکایا گازتا" و "پیپلز دیلی" نوشت: اطمینان دارم که سفر آتی رئیس جمهوری روسیه به چین در اوایل سپتامبر می‌تواند نیروی محرکه قدرتمندی برای همکاری‌های استراتژیک چند جانبه باشد و توسعه را سرعت بخشد.

وی افزود: روسیه هر کاری لازم باشد برای ارتقای سطح همکاری‌های دو جانبه دو کشور به سطحی جدید انجام می‌دهد و آن را در راستای منافع دو ملت می‌داند که می‌تواند به گسترش عدالت و برابری در جهان کمک کند.

"وانگ یی"، وزیر امور خارجه چین نیز با انتشار مقاله‌ای در روزنامه‌های مذکور نوشت: پکن و مسکو دو قدرتی هستند که تشکیل جهان چند قطبی را تسهیل می‌کنند. چین و روسیه برندگان جنگ جهانی سوم،‌ کشورهای موسس سازمان ملل و اعضای دائم شورای امنیت هستند که قدرت‌های سازنده و مهم محسوب می‌شوند که به توسعه جهان چند قطبی کمک می‌کنند.

این دیپلمات ارشد چین اعلام کرد، روسیه و چین همچنان به دفاع از اصول منشور سازمان ملل و هنجارهای بنیادین نظم جهانی برای ایجاد روابط بین کشوری جدید بر پایه شراکت و سود مشترک ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

کد N931595

وبگردی