آفتاب
نماینده ولی فقیه در بوشهر:

تاریخ اسلام و ایران در شرایط سرنوشت‌سازی است

تاریخ اسلام و ایران در شرایط سرنوشت‌سازی است

‌نماینده ولی فقیه در بوشهر گفت: تاریخ اسلام و ایران در شرایط حساس و سرنوشت‌سازی است.

‌به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، غلامعلی صفایی بوشهری، 31 مردادماه در هشتمین دوره آموزشی فرهنگی اندیشه‌های آسمانی که با حضور ۲۵۰۰ نفر از نخبگان و فعالان کانون‌های فرهنگی در مرکز تربیت معلم شهید بهشتی برگزار شد، ضمن مقایسه شرایط کنون جهان اسلام با شرایط پیشین، عنوان کرد: تاریخ اسلام به جز چند مقطع کوتاه هیچ‌گاه در شرایط حساس و سرنوشت‌ساز کنونی نبوده است.

‌وی ادامه داد: بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری در آستانه تحولی عظیم و پیچی سرنوشت‌ساز هستیم، اگر بتوانیم با آموزه‌های اسلامی و جهادگری در همه عرصه‌ها و حوزه‌های موثر در طراحی تمدن اسلامی به نقش‌آفرینی در هندسه تمدن آینده جهان اسلام بپردازیم، قطعا آینده‌ای موفق پیش روی جهان اسلام قرار خواهد گرفت‌ و اگر در این عرصه موفق نباشیم، جهان و انقلاب اسلامی ‌دچار چالش‌های نامطلوبی می‌شود که ممکن است آثار آن سال‌ها بر جهان اسلام سایه بیندازد.

صفایی بوشهری در رابطه با وظیفه مردم در برابر تهاجمات همه‌جانبه دشمن، تصریح کرد: ایجاد تمدن اسلامی از افق ایران بسیار سرنوشت‌ساز است و یکی از مهمترین مفاهیم در شرایط کنونی ایمان به همین موضوع است.

تهاجمات ایران اسلامی همواره از دو نوع تهاجم نرم و تهاجم سخت است‌

وی عنوان کرد: تهاجم سخت همان تهاجم نظامی است، اما تهاجم نرم دارای ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و ... است، اما در هیچ دوره زمانی گستردگی تهاجمات سخت و نرم به اندازه دوره حاضر نبوده است، از نظر تنوع ابزار و مدل‌های تهاجم و نیز از نظر جغرافیایی و نیروهای مهاجم، گستردگی فراوانی وجود دارد.

‌نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان این مطلب که در حال ظاهر جهان دارای دو قطب است، تاکید کرد: جهان اسلام و جهان سلطه قطب‌های جهان کنونی هستند، اما نظام سلطه‌گری سعی دارد تا جهان را به یک قطب تبدیل کند و همه را به سلطه‌گری و توجه به ظاهر اجبار کند، درحالی که جهان اسلام سعی دارد تا ایمان، خداپرستی و بیداری اسلامی را بوسیله انقلاب اسلامی که همان جهادگری‌های امام حسین(ع)، تلاش‌های امام صادق(ع)، جهاد سیاسی امام سجاد(ع) و به طور کلی عصاره تمامی حرکت‌های جهادی امامان و پیامبران است، به جهانیان معرفی کند.

‌وی بیان کرد: اگر انقلاب اسلامی ایران بتواند به خوبی مسئولیت خود را در طول تاریخ ایفا کند، به راستی می‌تواند مرگ حتمی جهان سلطه را رقم بزند.

‌صفایی بوشهری ادامه داد: همچنین می‌تواند جهان را از بیداد تاریخی و زخم کهنه ستم نجات دهد و فضا را برای ظهور مهدی موعود(عج) فراهم کند و اگر در این عرصه توفیقی صورت بگیرد، سلطه‌گران با توجه به شناختی که از اسلام بدست آورده‌اند ،مبارزه سختی را برای بشریت به وجود خواهد آورد.

‌امام جمعه بوشهر سلطه‌گران را افرادی به دنبال ثروت و ظواهر معرفی و تصریح کرد: جهان سلطه به دنبال خودمحوری است نه خدا محوری‌ و به دنبال جمع کردن است نه عدالت، جوهره آمریکا، انگلستان و دیگر کشورهای استعمارگر، چپاول ثروت است و این موضوع به صراحت در تاریخ کشورهایشان دیده می‌شود، تاریخی که با غارت و قتل و... همراه است و در هیچ کجا به دنبال عدالت نیست.

وی ادامه داد: ماهیت جهان سلطه نفی اندیشه ایمانی، عدالت و اندیشه اسلامی است. آنان با نگاه بردگی به انسان‌ها برای جمع‌آوری ثروت و قدرت تلاش می‌کنند، اولین شاخص انسان‌های آزادی‌خواه ایمان است، انسانی که ایمان به خدا ندارد اسیر خود است، متاسفانه در هر جایی که ایمان حضور دارد، تهاجمات جهان سلطه نیز به همان سمت می‌رود، البته مسلمانان با صبر و شکیبایی باید در برابر سلطه‌گران ایستادگی و مقاومت داشته باشند.

‌او در ادامه افزود: با صبر و شکیبایی باید در برابر تهاجمات نرم سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و... ایستاد و در برابر تهاجمات سخت هم با جنگ مقاومت کرد، به همین دلیل است که مقام معظم رهبری همواره بر پیشرفت تکنولوژی و صنایع دفاعی تاکید می‌کنند.

وی اظهار کرد: در فراز و نشیب‌های اجتماعی انقلاب اسلامی، هر کسی که در سایه ولایت و ولایت‌مداری باشد، دچار فتنه‌ها نشده و سربلند از هر فتنه‌ای بیرون می‌آید.

صفایی بوشهری در این خصوص ادامه داد: با توجه به فرمایشات امام خمینی(ره) تنها راه نجات اقتصاد اسلامی، ایمان به اقتصاد مقاومتی است، هر کشوری که اقتصادی متکی به ساخت داخل خود داشته باشد، موفق است، اما کشوری که تکیه به جهان خارج دارد، توسط حکومت‌های بیگانه مدیریت خواهد شد.

‌امام جمعه بوشهر در عرصه علم و فناوری نیز جوانان را به خوداتکایی دعوت کرد و گفت: تمامی اقتصاد، فرهنگ و سیاست مبتنی بر علم است، لذا برتمام جوانان ایرانی که توانایی تحصیل علم را دارند، مرجعیت علمی و تبدیل علم به محصول، واجب است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با دعوت همگان به صبر و استقامت در برابر تهاجمات ادامه داد: با صبر پیروزی حاصل می‌شود، لذا جامعه‌ای که در مقابل تهاجمات دشمن چه از حیث تهاجمات نرم و چه از حیث تهاجمات سخت صبر و استقامت ندارد، محکوم به شکست است، به خود ایمان داشته باشید و دشمنان را همیشه جزء شکست خورده‌ها بدانید و مرزبان هویت دینی خود باشید، نگذارید دشمن به جغرافیای زیستی شما نفوذ کند، سال‌ها کشورهایی همچون آمریکا و انگلیس، ایران را تهدید و تحریم کردند، هدف آنان نفی ایمان، صبر و فاصله انداختن بین مسلمانان و ارزش های دینی‌شان بود.

انتهای پیام

کد N930193

وبگردی