آفتاب
اردوغان:

ترکیه به سرعت به سمت انتخابات زود هنگام پیش می رود

ترکیه به سرعت به سمت انتخابات زود هنگام پیش می رود

رئیس جمهوری ترکیه با بیان اینکه کشور در حال حاضر با بحران تشکیل کابینه و معضل تروریسم مواجه است گفت تحولات به سرعت به سمت برگزاری انتخابات زود هنگام پیش می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، «رجب طیب اردوغان» گفت: نتایج صندوق های رأی تنها در مورد اقداماتی که انجام شده است نخواهد بود بلکه در مورد اقدامات انجام نشده نیز خواهد بود. وی در مورد آگاهی، احساس درست و برآورد صحیح ملت ابراز اطمینان کرد.

رئیس جمهوری ترکیه با اشاره به روند صلح در داخل کشور افزود: دولت ترکیه در زمینه مبارزه با تروریسم بسیار تلاش کرده ولی یک سازمان تروریستی با دروغ پردازی با مسموم کردن شرایط، گزینه خشونت و سرکوب را انتخاب کرده است.

اردوغان تصریح کرد: روند صلح در نتیجه تحولات اخیر متوقف شده است ولی طرح وحدت و برادری همچنان پابرجاست. این در حالی است که حزب حاکم عدالت و توسعه در انتخابات پارلمانی اخیر ترکیه نتوانست اکثریت آراء را برای تشکیل کابینه کسب کند از این رو یا باید کابینه ائتلافی تشکیل داده و یا به گزینه انتخابات زود هنگام روی آورد.

با این حال قرائن نشان می دهد که این حزب گزینه انتخابات مجدد را برگزیده است. هر چند رهبران حزب عدالت و توسعه در ابتدا خود را به تشکیل کابینه ائتلافی با احزاب راه یافته به پارلمان متمایل نشان دادند ولی اخیرا آنها در اظهارات خود به برگزاری انتخابات زود هنگام ابراز تمایل کرده اند.

گفتنی است برآورد سران حزب عدالت و توسعه اینگونه است که در انتخابات مجدد به پیروزی دست خواهند یافت و این بار می توانند با کسب آرای بیشتر نسبت به رقبای خود، دولت اقلیت را تشکیل دهند.

در همین راستا احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه بعد از رایزنی های مکرر با رهبر حزب جمهوریخواه خلق، اعلام کرد برگزاری انتخابات زود هنگام محتمل ترین گزینه است.

کد N927262

وبگردی