آفتاب

العبادی: هدف از اصلاحات حذف چهره‌های سیاسی کشور نیست

العبادی: هدف از اصلاحات حذف چهره‌های سیاسی کشور نیست

حیدر العبادی با اشاره به اینکه برخی تلاش می‌کنند در روند اصلاحات کارشکنی کنند، تاکید کرد: در این اصلاحات چهره‌های برجسته سیاسی کشور هدف نیستند گرچه منافع برخی‌ها به خطر خواهد افتاد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه شبکه سومریه نیوز عراق، دفتر حیدرالعبادی، نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که وی در حاشیه سفرش به استان بصره و دیدار با اعضای استانداری این استان، ضمن تاکید بر حمایت از ساکنان این شهر، امنیت بصره را موضوعی بسیار با اهمیت و اساسی دانست.

وی با اشاره به اینکه به کشورهای منطقه نسبت به میزان خطر گروه ترورسیتی داعش هشدار داده است، گفت: عراق با چالش‌های متعددی از جمله داعش مواجه است و اکنون که به پیروزی‌هایی دست یافته‌ایم، نباید به این تروریست‌ها فرصتی بدهیم که از اختلافات و درگیری‌های ما بهره ببرند.

نخست‌وزیر عراق ادامه داد: اختلاف‌نظر میان ما نباید بر منافع عالی کشور تاثیر بگذارد. منافع ملی باید بر هر مساله دیگری ترجیح داده شود.

العبادی با طرح این سوال که چه کسی به ما حق تقسیم سمت‌ها بین گروه‌های سیاسی را داده، بر لزوم فرصت‌دهی به اشخاص توانمند برای فعالیت در پست‌های مهم تاکید کرد.

این مقام عراقی در ادامه با تاکید بر اینکه عقب‌نشینی از برخی پست‌های دولتی به خاطر مردم عیب نیست، گفت: ما در مسیر مبارزه با فساد گام برداشته‌ایم و این مساله استراتژی خاص خود و ابعاد متعددی دارد. البته برخی در این میان می‌خواهند از ایجاد اختلال در روند سیاسی بهره خود را ببرند ولی مردم از این خطر آگاه هستند.

وی با اشاره به اصلاحات آغاز شده در عراق، گفت: البته به دنبال این اصلاحات منافع برخی به خطر خواهد افتاد و برخی دیگر که با طرف‌های خارجی در ارتباط هستند تلاش می‌کنند در مسیر این اصلاحات مانع‌تراشی کنند.

در حالیکه اصلاحات در عراق همزمان با ادامه نبرد با داعش آغاز شده است، العبادی تاکید کرد، هدف از اصلاحاتی که در پیش گرفته، چهره‌های سیاسی و ملی عراق و یا اهانت به هیچ گروه سیاسی یا مذهبی نیست.

در همین حال صالح‌المطلک (المطلق) رییس ائتلاف العربیه عراق نیز اظهار داشت: اصلاحات باید ریشه‌ای، جامع و بر اساس اصول ملی صحیح باشد.

سعدالمطلبی، عضو ائتلاف «دولت قانون» نیز تاکید کرد: فساد دلیل اصلی ظهور داعش در کشور و گسترش نفوذ آن در مناطق غربی است.

المطلبی افزود: روند اصلاحات سیاسی در عراق در درجه اول نابودی فساد را که تاثیری مستقیم بر نابودی ترورسیم دارد، هدف گرفته است. رهبران داوطلبان مردمی هشدار می‌دهند که داعش هنوز یک خطر واقعی برای کشور است و سازماندهی‌ها باید متناسب با حجم نیازها باشد و مردم و مسئولان نباید از دشمن اصل خود، داعش منحرف شوند.

جعفر الحسینی سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق نیز با اشاره به اینکه گروه‌های مقاومت و داوطلبان مردمی به عملیات خود در مناطق تحت کنترل داعش ادامه می‌دهند، ابراز امیدواری کرده که دولت تصمیماتی نگیرد که بر روند این عملیات تاثیر منفی بگذارد. به ویژه اینکه این عملیات در همه جبهه‌ها ادامه دارد.

انتهای پیام

کد N926295

وبگردی