آفتاب

ولید المعلم: تاکنون هیچ طرح کاملی برای حل بحران سوریه ارائه نشده

ولید المعلم: تاکنون هیچ طرح کاملی برای حل بحران سوریه ارائه نشده

وزیر خارجه سوریه ضمن بیان اصول ثابت این کشور که باید در هر طرحی لحاظ شود، تاکید کرد تاکنون هیچ طرح کاملی برای حل بحران سوریه ارائه نشده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، «ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه در گفتگو با روزنامه جمهوریت تاکید کرد که تاکنون هیچ طرح کاملی برای حل بحران سوریه ارائه نشده است.

 وی تاکید کرد اصول و مبادی سوریه که در هر طرحی که برای حل بحران سوریه ارائه می شود باید لحاظ شود، در موارد زیر خلاصه می شود:

1-حفظ حاکمیت سوریه بر تمامی اراضی این کشور.

2-گفتگو میان طرفهای منحصرا سوری، بدون هیچ پیش شرطی.

3-برگزاری همه پرسی از مردم پس از هر توافق حاصل شده ای.

وی همچنین افزود«استفان دی میستورا» نماینده سازمان ملل درامور سوریه منتظر فرا رسیدن ماه اکتوبر است تا نتیجه تایید توافق هسته ای ایران در پارلمان این کشور و  کنگره آمریکا مشخص شود و بازتاب این توافق را در مسئله حل بحران سوریه ببیند.

وزیر خارجه سوریه بدون اینکه سفر رئیس دفتر امنیت ملی سوریه به عربستان را تأیید و یا تکذیب کند گفت: اینکه برخی از سوریه می خواهند از حزب الله و ایران دوری کند مطلقا غیر قابل قبول است.

وی تاکید کرد: دشمنان سوریه امروز دچار بحران و شکست سنگینی شده اند و به همین دلیل به دنبال یافتن راهکاری برای برون رفت از این بحران هستند.

المعلم ضمن اظهار امیدواری درخصوص توافق هسته ای ایران تصریح کرد یکی از نتایج این توافق، آغاز مذاکرات کشورهای حاشیه خلیج فارس و ایران طی ماه آتی است.

 

کد N926134

وبگردی