آفتاب

ملاقات‌های ظریف در مسکو

ملاقات‌های ظریف در مسکو

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که امروز (دوشنبه) برای یک دیدار رسمی وارد مسکو شده بود، در دیدار با مقامات روسیه بویژه سرگئی لاوروف همتای خود درباره مسائل مختلف منطقه ای و دوجانبه و همچنین روند مربوط به برجام مذاکره کرد.

 

 

 

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که امروز (دوشنبه) برای یک دیدار رسمی وارد مسکو شد، در دیدار با مقامات روسیه بویژه سرگئی لاوروف همتای خود درباره مسائل مختلف منطقه ای و دوجانبه و همچنین روند مربوط به برجام مذاکره کرد. ظریف که با استقبال مقامات وزارت خارجه روسیه وارد فرودگاه 'ونوکوای3' مسکو شد، پس از مذاکره با لاوروف در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه روسیه شرکت کرد.

محورهای عمده مذاکرات یک روزه ظریف در مسکو، توسعه روابط بویژه اقتصادی، گسترش همکاری های منطقه ای دو کشور در عرصه های مختلف بویژه مبارزه با تروریسم، همگرایی برای حل بحران های خاورمیانه و پیشبرد راهکار مذاکرات سوری سوری برای حل بحران سوریه بود.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران و هیات همراه در پایان مذاکرات خود با وزیر خارجه روسیه، در ضیافت رسمی وزارت خارجه این کشور در مسکو شرکت کردند.

این ضیافت با میزبانی سرگئی لاوروف وزیر خارجه و حضور میخاییل بوگدانف نماینده ویژه ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا و شماری از مقامات بلندپایه و معاونان وزارت خارجه این کشور برگزار شد.

5252

کد N924661

وبگردی