آفتاب

بازدید نخست وزیر چین از محل انفجار تیانجین

بازدید نخست وزیر چین از محل انفجار تیانجین

«لی کی گیانگ» نخست وزیر چین ضمن بازدید از شهر تیانجین با بازماندگان و مجروحان فاجعه انفجار در یک انبار مواد شیمیایی در این شهر دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، روز چهارشنبه و در یک سری از انفجارها در تاسیسات شیمیایی تیانجین، دست کم ۱۱۲ نفر جان خود را از دست دادند. گفته می شود که ۹۵ نفر که بیشتر آنها آتش نشان بودند نیز همچنان مفقود هستند.

نخست وزیر چین در این بازدید با آن دسته از افرادی که در این انفجارها مجروح شده یا خانه خود را از دست داده اند، دیدار کرده است. بر اساس این گزارش از ۷۲۱ نفری که در این انفجارها مجروح شده اند، ۲۵ نفر در شرایط وخیم به سر می برند و ۳۳ نفر دیگر نیز دچار جراحات شدید هستند.

نخست وزیر چین همچنین با تیم های امداد و نجات و ناظران زیست محیطی که در حال تامین امنیت این منطقه هستند دیدار کرد. این در حالی است که تحقیقات برای مشخص شدن علت وقوع این فاجعه همچنان در جریان است.

همزمان ده ها نفر از خویشاوندان افرادی که در این فاجعه ناپدید شده اند و ساکنین محلی در برابر هتلی که مقامات چینی در آن نشست های خبری خود را برگزار می کنند، تجمع کرده و شعارهای خشمگینانه ای سر دادند. این افراد می گویند که اطلاعات کافی از دولت درباره سایت شیمیایی دریافت نکرده اند.

کد N923415

وبگردی