آفتاب

تسهیل ارسال کمک های انسانی موضوع گفتگوی ولید المعلم و اوبراین

تسهیل ارسال کمک های انسانی موضوع گفتگوی ولید المعلم و اوبراین

وزیر امور خارجه سوریه با معاون دبیر کل سازمان ملل در امور انسانی، تسهیل روند ارسال کمک های انسانی به ملت سوریه را مورد بحث و بررسی قرار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «استیون اوبران» در گفتکو با ولید المعلم در زمینه همکاری با دولت سوریه و تلاش برای برآورده کردن نیازهای ملت سوریه و ارائه کمک های انسانی اعلام آمادگی کرده است.

معاون دبیر کل سازمان ملل گفت هدف از سفرش به سوریه به دست آوردن تصویر واقعی از نیازهای دولت سوریه، شرایط میدانی، تلاش های بیشتر برای برآورده کردن نیازهای ملت سوریه و ارائه کمک های انسانی است.

وی با اشاره به تلاش هایش برای ارائه کمک های انسانی به ملت سوریه، تاکید کرد: هدف از سفر به سوریه سیاسی نیست. پیشتر دفتر استیون اوبراین اعلام کرده بود او در چارچوب تلاش برای تسهیل ارسال کمک های انسانی به سوریه به این کشور سفر خواهد کرد.

در همین راستا خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد: ولید المعلم در این گفتگو بر تمایل دولت سوریه بر تامین نیازهای ملت سوریه که وارد جنگ علیه تروریسم و عناصر افراطی شده است، تاکید می کند.

گفتنی است بیش از ۱۲ میلیون شهروند سوری نیاز به کمک های انسانی دارند. طبق گزارش های سامان ملل از زمان شروع درگیری های این کشور ۲۲۰ هزار نفر کشته شده اند.

کد N923380

وبگردی