آفتاب

نوری المالکی: فقط برنامه‌ دینی نسازیم، دین را وارد زندگی کنیم

نوری المالکی: فقط برنامه‌ دینی نسازیم، دین را وارد زندگی کنیم

نوری المالکی با بیان اینکه هیچ موضوع سیاسی از پوشش گسترده رسانه‌ای دور نیست، گفت: لازم است این نکته بیان شود که باید با طرح‌های نو و قوی، به اهداف گسترده رسانه‌ای خود دست یابیم.

به گزارش ایسنا، رییس ائتلاف دولت قانون و نخست وزیر سابق عراق گفت: تشکیل اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی و برگزاری اجلاس مجمع عمومی آن نشان‌دهنده عمق نگاه استراتژیک ایران برآمده از تفکرات ناب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است.

نوری المالکی در مراسم افتتاحیه این اجلاس که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما در حال برگزاری است، اظهار کرد: کسانی که در این مراسم شرکت کرده‌اند جزئی از نظام رسانه‌ای هستید که به انتشار اخبار حوادث و وقایع می‌پردازید.

وی ضمن تشکر از دبیرکل و دیگر دست اندرکاران مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی افزود: خرسندم که در این مراسم حضور یافته‌ام زیرا شما یکی از خطرناک‌ترین جبهه‌های جنگ علیه دشمنان اسلام را مدیریت می‌کنید و در متن این درگیری هستید.

رییس ائتلاف دولت قانون و نخست وزیر سابق عراق با بیان اینکه امروز با خودی‌ها درگیر هستیم، گفت: کسانی تلاش می‌کنند تا اراده ملت‌های مسلمان را نابود کنند ولی شما نخبگان و فرهیختگان هنری و رسانه‌ای در مقابل آنها ایستاده‌اید و امت اسلام بر روی شما حساب می‌کنند زیرا کلام صادقانه را منتشر و در نشر فرهنگ صلح تلاش می‌کنید ولی رسانه‌های طرف مقابل فرهنگ تروریسم، تندروی و افراطی‌گری را نشر می‌دهند.

وی ادامه داد: به وسیله رسانه‌های اسلامی، می‌توان الگویی را که پیامبر اکرم(ص) داعیه‌دار آن بود در جهان ترویج کرد.

نوری المالکی با بیان اینکه امت اسلامی نیاز به برگزاری چنین اجلاسیه‌هایی دارد، خاطرنشان کرد: امیدواریم طرح‌های عاقلانه‌ای که توسط فرهیختگان مسلمان ارائه شده همچنان ادامه یابد زیرا عرصه و فضایی جدید به وجود آمده و زمینه‌ای را به وجود می‌آورد که فرزندان ما و نسل‌های آینده به آن نیاز دارند زیرا مسیر اشتباه گذشته را جبران می‌کند؛ بنابراین باید تلاش کنیم تا بر بار فرهنگی اینگونه برنامه‌ها بیفزاییم.

معاون اول رییس جمهور عراق عنوان کرد: باید در راه گسترش گفتمان صلح در جهان اسلام تلاش کنیم؛ گفتمانی که متناسب با پیشرفت‌های علمی و فنی امروز و نیازهای حال حاضر باشد که این امر یکی از مصادیق راه‌های دعوت به راه خداست و با کم هزینه‌ترین ابزارها به مسیر خود ادامه می‌دهد.

وی افزود: رسانه‌های غربی از پتانسیل‌های مختلف انسانی و فنی استفاده می‌کند تا به گسترش افراطی‌گری بپردازد ولی تلاش‌های آنها از بین می‌رود در حالی که رسانه‌های مسلمان با التزام به اخلاق و دین، در مقابلشان قرار دارند و به موفقیت می‌رسند.

نوری المالکی با بیان اینکه هیچ موضوع سیاسی از پوشش گسترده رسانه‌ای دور نیست، گفت: لازم است این نکته بیان شود که باید با طرح‌های نو و قوی، به اهداف گسترده رسانه‌ای خود دست یابیم.

رییس ائتلاف دولت قانون و نخست وزیر سابق عراق با تاکید بر هماهنگی و انسجام در شناخت اولویت‌ها و نیازها از نظر کمی و کیفی توسط رسانه‌های کشورهای اسلامی خاطرنشان کرد: روبه‌رو شدن با اندیشه‌هایی مانند وهابیت که نقشه‌های دنیای غرب را پیش می‌برد یکی از اولویت‌های اساسی رسانه‌ای هستند تا کسانی که با حقیقت ماجرا آشنا نیستند گمراه نشوند.

وی افزود: هر آنچه حق و عدل و انصاف است باید توسط رسانه‌های اسلامی بیان شوند زیرا برخی رسانه‌های مزدور، دکترین صهیونیسم جهانی را تقویت می‌کنند.

نوری المالکی با بیان اینکه رسانه‌های مزدور با زمینه مالی گسترده به گسترش تکفیر و تروریسم می‌پردازند، گفت: فاسد کردن اخلاق اسلامی هدف اصلی آنهاست؛ بنابراین مبارزه با این جریان و جهت‌گیری اشتباه آنها اولویت اساسی ما باید باشد البته مسؤولیت سختی بر عهده ماست.

رییس ائتلاف دولت قانون و نخست وزیر سابق عراق تصریح کرد: امروز بسیاری از کشورها مورد هجمه تکفیر و تروریسم قرار گرفته‌اند که نمونه بارز آن، سوریه یعنی محور اصلی مقاومت است؛ باید دید چه کسانی سبب شدند تروریست‌ها مورد حمایت قرار گیرند و حتی شورای امنیت به ابزاری برای تخریب اوضاع تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه عراق از خرابی‌های دوره رژیم بعث برخاست تا به سربلندی برسد گفت: با این حال با ایجاد جنگ‌های داخلی، سعی شده است این کشور همچنان عقب بماند؛ همه ما فرزندان اسلام هستیم ولی مکتب وهابیت سعی در ایجاد جنگ میان شیعه و سنی دارد.

نوری المالکی با طرح این سوال که چه کسی با روش‌های وحشیانه به یمن حمله کرده است عنوان کرد: همچنین باید به این سوال پاسخ داد که اندیشه‌های تندروی تکفیری را چه کسانی در افغانستان و پاکستان گسترش داده‌اند.

رییس ائتلاف دولت قانون و نخست وزیر سابق عراق افزود: محور مقاومت است که جلوی پروژه‌های صهیونیستی و تکفیری ایستاده است؛ دشمنان و مزدوران آنها شکست خورده‌اند و بیش از این متحمل شکست خواهند شد که چه اینکه می‌گفتند دولت سوریه دو ماهه سقوط می‌کند ولی وارد پنجمین سال درگیری‌ها در سوریه شده‌ایم و دولت این کشور پابرجاست و همچنین مردم عراق هم در مقابل تجزیه کشورشان ایستاده‌اند.

وی با بیان اینکه سلاح رسانه‌ها، قلم و اخبار آنهاست، گفت: در برنامه‌های تولیدی شبکه‌های اسلامی اعم از خبر، سریال و سرود باید نگاهی زیباشناختی مبتنی بر دین داشت؛ البته لازم نیست فقط برنامه‌های دینی بسازیم بلکه دین را وارد زندگی روزمره کردن، روش اساسی رسانه‌های اسلامی باید باشد.

نورالمالکی اضافه کرد: همچنین از نظر فنی و تکنیکی هم باید شاهد پیشرفت رسانه‌های اسلامی باشیم تا متناسب با گستره جهانی کاربران و مخاطبان، به انتشار اخبار و تولیدات بپردازیم.

رییس ائتلاف دولت قانون و نخست وزیر سابق عراق با تاکید بر افزایش گستره پوشش رسانه‌های اسلامی خاطرنشان کرد: در واقع باید همه انسان‌های کره زمین را تحت پوشش برنامه‌های شبکه‌های اسلامی قرار دهیم و همچنین به زبان‌های مختلف برنامه پخش کنیم.

وی با بیان اینکه اتکا به بودجه‌های دولتی نباید در دستور کار باشد گفت: سرمایه‌داران متعددی در جوامع اسلامی زندگی می‌کنند که می‌توان بخشی از بودجه رسانه‌های اسلامی را از سوی آنها تامین کرد زیرا این افراد به اهمیت رسانه و نقش آن در گسترش دین خدا آگاهی دارند.

نورالمالکی با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت موسسات هنری و فرهنگی غیر دولتی هم باید مد نظر باشد تصریح کرد: برنامه‌سازان مسلمان می‌توانند از جهات مختلف فنی و هنری به بالاترین مدارج دست یابند و محصولات فرهنگی و رسانه‌ای خود را به جهانیان عرضه کنند.

رییس ائتلاف دولت قانون و نخست وزیر سابق عراق ضمن تشکر از جمهوری اسلامی ایران در برپایی این اجلاس و اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی گفت: این امر نشان‌دهنده عمق نگاه استراتژیک ایران است که برآمده از تفکرات رهبر جمهوری اسلامی، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای است.

انتهای پیام

کد N922775

وبگردی