آفتاب
محمدی گلپایگانی:

حضرت معصومه(س) چراغ فروزان و نقطه امید مردم است

حضرت معصومه(س) چراغ فروزان و نقطه امید مردم است

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی ضمن تبریک دهه کرامت، گفت: حرم مطهر حضرت معصومه(س) چراغ فروزان و نقطه امید همه مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی در آئین افتتاحیه جشن‌های دهه کرامت در حرم مطهر حضرت معصومه(س) در سخنانی با بیان این‌که «همه باید شکرگزار خداوند باشیم که در راس این نظام ولی فقیه، مجتهد و سیداولاد پیغمبر(ص) حاکم است که هم و غمش عبودیت خدا و ایجاد اتحاد و برادری در سایه ایمان است» تاکید کرد: آنچه امروز اسلام را تهدید می‌کند انشقاق در جامعه اسلامی است.

وی ادامه داد: امروز سلفی‌ها و تکفیری‌ها از کجا پیدا شده‌اند؟ من صریحا می‌گویم امروز هم جنگ‌های صلیبی ادامه دارد و اگر در آن زمان بیت المقدس را از خون پر کردند امروز نیز این مسایل ادامه دارد و همین چند روز پیش بود که اسرائیلی نابکار خانه یک فلسطینی را آتش زد و کودک 18 ماهه در آن سوخت و پدرش نیز فوت کرد.

رئیس دفتر رهبری بیان کرد: اینها به خاطر این است که مسلمانان غیرت خود را کنار گذاشته‌اند و برخی سران این کشورهای اسلامی غیرت و همه چیز خود را فروخته‌اند و وقتی بیت المقدس را فروختید این جنایات نتیجه آن است.

وی اظهار کرد: کمتر روزی است که چند مسلمان در خون خود غلت نزند چرا باید مردم یمن که جز اسلام چیزی نمی‌خواهند زیر بمباران سعودی کشته شوند؛ ما تنها برای نجات یک راه داریم و آن اتحاد جامعه اسلامی است.

رئیس دفتر رهبر انقلاب در ابتدای سخنانش گفت: وقتی از رهبری برای حضور در این جلسه اجازه خواستم ایشان فرمودند سلام مرا به همه مردم برسانید.

وی افزود: دهه کرامت از ابتکارات جالب زمان ماست زیرا با اول ذیقعده و میلاد حضرت معصومه(س) آغاز می‌شود و با میلاد امام رضا(ع) خاتمه می‌یابد و در وسط آن نیز میلاد حضرت شاهچراغ است.

محمدی گلپایگانی تصریح کرد: رهبری لقب زیبایی را با عنوان حرم سوم اهل بیت(ع) برای شاهچراغ بیان فرمودند و همین تعبیر باعث رونق بیشتر این مکان مقدس شده است زیرا امام رضا(ع)، حرم اول، حضرت معصومه(س) حرم دوم و حضرت شاهچراغ نیز حرم سوم اهل بیت(ع) است.

وی ادامه داد: موقعیت حضرت معصومه(س) و قم از هر جهت مورد توجه اهل بیت بوده است و در روایت داریم وقتی هنوز ایشان به دنیا نیامده‌اند امام صادق(ع) می فرمایند حرم ما اهل بیت(ع) در قم است و در آنجا فرزندی از فرزندان من دفن می‌شود که هر کس او را زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود.

محمدی گلپایگانی اظهار کرد: حرم حضرت معصومه(س) چراغ فروزان و نقطه امید در کشور ماست و حوزه علمیه و مراجع نیز در گرداگرد آن وقت خود را صرف تحصیل علوم حوزوی می‌کنند و با اتکاء به این بانوی گرامی به بحث و درس مشغول هستند.

وی همچنین با تمجید از شخصیت نورانی امام خمینی(ره) و بیان اشعاری از ایشان در وصف حضرات فاطمه زهرا(س) و فاطمه معصومه(س)افزود: کار امام کاری کارستان بود و امام با پیروزی انقلاب، هدف همه انبیاء و اولیاء الهی و علمای قبل از خود را محقق ساخت زیرا انبیاء به دنبال ایجاد زمینه برای عبودیت خدا بودند و امام این زمینه را در کشور فراهم کرده است و رهبری نیز دنباله رو این مسیر است.

انتهای پیام

کد N922491

وبگردی