آفتاب

آمریکا بدنبال انتقال زندانیان گوانتانامو به سایت های نظامی

آمریکا بدنبال انتقال زندانیان گوانتانامو به سایت های نظامی

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) تیم هایی را برای بررسی امکان انتقال برخی از زندانیان گوانتانامو به سایت های نظامی تشکیل داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه های خبری سی ان ان و فاکس نیوز افشا کرده اند که تیم های پنتاگون تاکنون از سایت های نظامی در ایالت های کارولینای جنوبی و کانزاس بازدید کرده اند. بر اساس این گزارش ها، پنتاگون در نامه ای به کنگره آمریکا اعلام کرده است که این تیم ها از سایت های فورت لیونورث در کانزاس و سایت چارلستون در کارولینای جنوبی بازدید کرده اند.

جمهوریخواهان که کنترل کنگره را در اختیار دارند به طور کامل با ایده انتقال زندانیان زندان گوانتانامو به داخل خاک آمریکا و نگهداری از آنها در سایت های نظامی به شدت مخالف هستند و آن را محکوم کرده اند.

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا سال ۲۰۰۹ و در مراسم تحلیف خود وعده داده بود تا زندان بدنام گوانتانامو را برای همیشه تعطیل کند و در هفته های اخیر وی به شدت در تلاش بوده تا قبل از پایان دوره دوم ریاست جمهوری اش به این وعده جامه عمل بپوشاند.

این در حالی است که اوباما با گذشت حدود ۶ سال موفق شده موافقت شماری از کشورهای مختلف را برای پذیرش نیمی از ۵۲ زندانی خطرناک زندان گوانتانامو را بدست بیاورد.

 

          

 

کد N922080

وبگردی